Som en blöt cocker spaniel

…. känner jag mig idag.

Har med en dåres envishet kämpat med ett gratisprogram (från helvetet enligt mig) för att göra Gantt-scheman. Älskar min Mac men MS Project finns bara till Windows. Jag kan ju alltid tro att det hade gått som en dans om jag haft det (även om det är Microsoft….. ).

Det är lite tråkigt att lägga ner projektledarkursen när jag ”bara” har slutuppgifterna kvar, samtidigt finns det få saker som gör mig så galen som ett program som inte gör som jag säger och magiskt ändrar datum så fort det får chansen.

Maken kom hem och var inte på bästa humör han heller så vi beslöt oss för en promenad. Det slutade med att vi var ute i en timme och gick i bostadsområdena här omkring och spanade på många fina hus och välskötta trädgårdar. Eftersom jag var på synnerligen tjurigt humör vägrade jag ta med kameran ens 😉

Imorgon gör jag ett nytt försök med mitt Gant-schema, ett sista försök, fast det sa jag ju idag med 🙂

Ja ungefär såhär har jag sett ut idag

Om My life in Silicon Valley

Utvandrande smålänning som passande nog heter Christina och har flyttat till Amerikat med min Mathias (Karl-Oskar). Bloggar om vår vardag i det stora landet.
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Som en blöt cocker spaniel

  1. Lotta skriver:

    I’m with you!!! Inte för att jag har ett program att fixa med som del av en kurs el utbildning, utan jag försöker göra kollage i min Mac genom att använda Picasa – och det går inget bra. Jag är tydligen helrudis på det här men jag vill inte ge mig. Vissa steg är ”a no brainer” men andra simpla moment…?! Jag går inte och lägger mig i tid till följd av min kollagefrensi 😉

    Bra och skönt med en promis!

    Tack för din rara kommentar som jag just läste 🙂

    Kram

  2. christinaskriver skriver:

    Ha ha, jag glömde äta lunch igår pga min frenesi 🙂 Jag använder Picasa för att göra kollage, tycker det funkar kanon till det, har inte utforskat så många andra funktioner….ge inte upp, det ska gå! 😉

    En promis är alltid bra för att rensa hjärnan och göra en reboot 🙂
    Kram!

  3. Ping: Tillbakablick på 2011, del 3 | My life in Silicon Valley

Kommentera

