Längs strandpromenaden i Varberg

På nyårsafton tog vi en promenad längs strandpromenaden i Varberg med makens syster, kille och två hundar.

Att bo vid havet är verkligen livskvalité. Finns det något vackrare? Mer rogivande än höra vågorna slå in mot land. Även om de verkligen slår emot land och vinden är allt annat än stilla. Det blåste ordentligt och jag fick låna lite kläder och en mössa som tur var.

Men så vackert det var.

Den här båten är väldigt speciell för mig. Här togs en av mina favoritbilder från vårt bröllop. Det var något varmare då och jag något snyggare men jag kan ju inte försitta en chans att posera med båten🙂

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Ljuset. Ljuset vid havet är magiskt. Även en grå dag som denna.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Fästningen. Där hade vi vår bröllopsfest.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Ankaret.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Subbe fyr. Finns en och annan blivande brud som har avbildat den i keramikverkstaden på möhippan, jag inkluderad.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Vissa bilder  ber om att få bli svartvita, så då får dom det.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Om My life in Silicon Valley

Utvandrande smålänning som passande nog heter Christina och har flyttat till Amerikat med min Mathias (Karl-Oskar). Bloggar om vår vardag i det stora landet.
Det här inlägget postades i Foto, Livet och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Längs strandpromenaden i Varberg

  1. Ruth i Virginia skriver:

    Vilka fantastiska bilder av den vinterdag vid havet!
    Kunde man verkligen ha bröllop vid/på fästningen? Hoppas det har moderniserats. 🙂

  2. Elsemaj Karlsson skriver:

    Jätte fina bilder jag bor i Varberg och jätte fina bilder från Varberg önskar en god forsättning på det nya året

  3. Så vackert!! Ibland glömmer man bort hur otroligt vackert det kan vara i Sverige – även på en blåsig vinterdag. Du är så duktig på att fånga stämningen.❤

  4. Annika skriver:

    Så vackert! ja, jag håller med. Att bo vid havet är en rikedom. Jag saknar det hela tiden. Inte för att jag bodde vid havet i Sthlm heller, men jag var NÄRA havet, och nära sjöar. OCh varje ggn jag var i stan var jag ju vid Saltsjön.
    Här har jag 1 timme till Chesapeake Bay, och tre timmar till Atlanten. Det är långt. Önskar jag bodde närmare havet. DU bor ju nära i SF! Underbart!! Vet att du är på hemväg nu. Hoppas resan går bara BRA!!
    Kram!!

  5. bortabrabloggen skriver:

    Gott nytt år fina du! Otroligt vackra blider som vanligt och jag tycker att du är väldigt vacker på den där båten både då och nu!

  6. Anne-Marie skriver:

    Att bo nära vatten är underbart. Jag har väldigt långt till havet från Weed. Tar nog flera timmar med bil.
    Härliga vinterbilder på dig och havet.🙂
    Kramar!!

  7. desiree skriver:

    Ser vackert ut även om årstiden inte är den vackraste. Jag älskar havet. Skulle väldigt gärna bo vid havet. Så underbart att lyssna på ljudet från vågorna och känna den salta doften. Strandpromenader är något som fyller själen med ro och lugn.
    Kram!

Kommentera

