Skilda världar

Just nu försöker jag förhålla mig till dessa skilda världar.

En i Sverige.

En i Silicon Valley.

En i Sverige, som tillfälligt blev lite bättre men nu har vänt till det sämre igen. Cancer är en grym sjukdom som långsamt bryter ned inte bara den sjuke. En långdragen kamp. Smärta och ångest.

Och så i Silicon Valley. Där allt snurrar på som vanligt, som om inget har hänt. Försöker hinna ikapp mitt liv här.

Och så skuldkänslor. Får man en njuta av såna här vyer? Men detta är livet. Mitt liv. Och det ska man njuta och hylla så mycket det bara går.

Så vi smet iväg till Carmel i söndags. En övernattning. Två dagar med god mat, promenad längs stranden och bara vara.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Jag har tagit en paus från bloggvärlden just nu. Det är helt enkelt för mycket. Men det betyder ju inte att jag inte uppskattar era fina kommentarer, email, all kärlek och omtanke som kommer genom skärmen. Tack hörrni ❤

Om My life in Silicon Valley

Utvandrande smålänning som passande nog heter Christina och har flyttat till Amerikat med min Mathias (Karl-Oskar). Bloggar om vår vardag i det stora landet.
Det här inlägget postades i Livet. Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Skilda världar

  1. desiree skriver:

    En stor kram till dig Christina. Det är hemskt när nära och kära blir sjuka och det blir ju extra jobbigt då man är långt ifrån varandra. Jag hoppas innerligt att sjukdomsförloppet vänder och att det kommer mer positiva besked snart. Jag tycker dock inte att du ska känna skuldkänslor, att njuta och ta till vara på livet och uppskatta allt man har är ju precis det du ska göra.
    Stor kram som sagt och ta den tid du behöver. Jag hoppas det blir bättre tider snart.

  2. Annika skriver:

    Skickar också en stor kram till dig. Överjävligt med cancer, den vidriga hemska grymma sjukdomen. OCH så övervidrigt att vara långt borta då man egentligen bara skulle vilja vara med den sjuka.
    Styrka åt er alla. SÅ svårt det är. Världen ÄR alltför stor.
    Nej, ha inga skuldkänslor. Lev här och nu, så gott du kan.
    OCh att du vilar från bloggen, och bloggvärlden, det förstår jag så totalt fullt ut!!
    Kramar i massor!!

  3. Anne-Marie skriver:

    Ytterligare en stor styrkekram kommer från västkusten!
    Fy sjutton att vara så långt bort när det ändrar sig så snabbt.
    Bloggen är inte viktig när man går igenom sådana här saker.
    Och jag tycker precis som Desiree och Annika att du skall inte ha skuldkänslor. Du har ditt liv som också är viktigt.
    Stor varm kram!

  4. ML i Moss Beach skriver:

    Jag ar sjalv cancer survivor (hoppas jag). Jag tycker som Desiree och Annika att du inte ska ha skuldkanslor – det ville inte jag ge min familj. Jag ville att familjen skulle ha ett normalt liv.

  5. bortabrabloggen skriver:

    Det är klart att du ändå får njuta av din vy. Trots smärtan inombords. Skickar stor kram

  6. Anna- Bokcaféet i byn skriver:

    Hej Christina!
    Förstår att det är tufft och smått overkligt att röra sig mellan dessa två världar. Så mysigt med en övernattning i Carmel! Klokt att ladda batterierna och att ta tillvara på helgen.
    Ta hand om dig! Styrkekram från Skåne! /Anna

  7. desiree skriver:

    Kikar bara in och hoppas att din vecka varit bättre denna vecka. Hoppas självklart på att de dina i Sverige också mår lite bättre.
    Kram!

  8. Lotta skriver:

    Finaste du! Jag saknar dig. Förstår så väl hur svårt det är. Tänker på dig, din familj. Önskar jag kunde göra något. Skönt att ni kom iväg och fick lite ”Cali time” tillsammans. Två världar – så väl jag känner igen hur svårt det kan vara och hur långt ifrån varandra de är.

    Ta hand om dig! Massa kram och kärlek ❤

    Lotta

Kommentera

