En helt vanlig tisdag

Jag är gräsänka denna vecka. Maken är på vift.

Det är lite mycket på många fronter just nu. Saker som stjäl energi, som jag inte kan göra något åt och därmed inte borde fundera så mycket på, men det verkar vara lättare sagt än gjort.

Och så är det förkylnings och influensatider. Och jag känner mig lite hängig men inte direkt sjuk. Halsont som kommer och går och en väldig trötthet. Kanske gick jag ut för hårt med träningen förra veckan? 😉 Hoppas att det bara är det.

Sitter nu här med tända ljus och lyssnar på mitt favoritband. Deras senaste skiva har inte riktigt fastnat som de andra men så körde jag hem igår och helt plötsligt materialiserade sig den här textraden, klart och tydligt. Nästan som ett knytnävsslag i magen. Fast ett bra sådant. Ibland kommer liksom ett budskap till en när man behöver ett.

If you believe in nothing else
Just keep believing in yourself
There will be times of trouble,
it’s gonna hurt like hell
This much I know, all ends well
It all ends well

Nu sitter jag och tittar igenom mitt enorma bildarkiv och känner tacksamhet för allt jag fått uppleva. Och allt som oftast dyker en make upp i en bild eller en leende vän och jag vad mer kan man begära? Något att dela allt det fina med.

Så det här var egentligen en helt vanlig tisdag, har hunnit med möten i SF och i dalen och en tupplur på tåget. Inte så illa ändå. Jag hoppas att min bloggskrivkramp lättar lite. Ibland kan man väl få skriva om allt och inget på samma gång.

En goding från Mexico:

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Kram!

Om My life in Silicon Valley

Utvandrande smålänning som passande nog heter Christina och har flyttat till Amerikat med min Mathias (Karl-Oskar). Bloggar om vår vardag i det stora landet.
Det här inlägget postades i Allmänt, Christina funderar, Livet. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till En helt vanlig tisdag

  1. Annika skriver:

    Att skriva om allt och inget är bra. OCH det blir ofta bra inlägg, som det du just skrivit.
    Hoppas du tycket det är OK att vara gräsis. Jag är inte så förtjust i det, precis. För mörkrädd och allt det där. Inte så kul.
    Hoppas du inte började träna för tidigt efter din förkylning. Det kanske känns bättre idag?
    Kram!

  2. desiree skriver:

    Låter som en ganska bra vanlig tisdag. Skön musik och tända ljus är mysigt. Hoppas att förkylningen ger med sig eller känningarna av den. Ibland kan en ganska icke speciell tisdag bli väldigt fin och mysig som din.
    Alltid kul att kolla igenom bilder man har tagit. Massor med minnen som dyker upp och små detaljer man glömt.
    Kram och hoppas du slipper vara gräsäka allt för länge.

Kommentera

