Legion of Honor, Zorn and Golden Gate

Hej vänner!

Ny vecka och dags för en bildbomb från i lördags kanske? Vi åkte upp till SF för att titta på Zornutställningen. Ännu en anledning att vara stolt svensk 🙂

Kunde inte så mycket om Zorn innan får jag erkänna. Hade sett några tavlor på Nationalmuseum. Det var en fantastisk utställning. Blev särskilt förtjust i hans reseskildringar i vattenfärg. Så vackra! Så ett besök på Zornmuseet får det nog bli i Sverige.

Vi tar väl en titt på Legion of Honor, tyvärr fick man inte fota själva utställningen:

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Man kunde se den här vackra bron också.OLYMPUS DIGITAL CAMERASå vandrade vi ner mot bilen och China Beach. Parkering var döden här, tog en halvtimme att hitta. Men det blev en vacker promenad till bilen.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Den här bron alltså. Får inte nog.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Vackra områden med stora villor.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

China Beach.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Vackra, soliga SF. I ❤ you.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Hoppas ni får en fin vecka! Tack för era tänkvärda kommentarer på förra inlägget!

Kram!

Om My life in Silicon Valley

Utvandrande smålänning som passande nog heter Christina och har flyttat till Amerikat med min Mathias (Karl-Oskar). Bloggar om vår vardag i det stora landet.
Det här inlägget postades i Foto, Utflykter och har märkts med etiketterna , , , , , , . Bokmärk permalänken.

10 kommentarer till Legion of Honor, Zorn and Golden Gate

  1. Anna skriver:

    God morgon från Sverige!
    Njuter av din bildkavalkad från SF! Älskar, älskar den blå himlen i bakgrunden! Det man inte har längtar man efter…!! Och här lider vi just nu brist på solljus!! Men det har snöat hos oss och mer ska komma. Det lyser upp!
    Önskar dig en fin tisdag!
    Stor kram Anna

  2. Ruth i Virginia skriver:

    San Francisco – träffade min make där 1953. Fick min förlovningsring
    på en bänk vid en ankdamm i Golden Gate Park. Älskar den staden.
    Och dimman – ja, den rullar in genom Golden Gate och ger SF
    naturlig A/C. Finns så många vackra platser att besöka.
    Tack för turen! Ser fram emot flera.

    • Åh vilken fin historia! Förstår att SF är speciellt för dig. Ja dimman, som ibland är lite förarglig när man inte har en tröja med sig 🙂 Den här vintern har varit ovanligt klar känns det som, många soldagar i SF också.

  3. Annika skriver:

    Så vackert, en enda ggn har jag varit i SF. Det var 1990. ja, dags att åka tillbaka mao!
    Så vackra Bilder, så vackra färger!!!
    Kramar!!

  4. bortabrabloggen skriver:

    Jag såg klippet i inlägget nedan härom veckan och det har följt med mig. Det som definierar mig är att jag aldrig ger upp på mina drömmar. Ingen annan ska leva just mitt liv, bara jag. Därför är jag 100% ansvarig för vad jag gör med det.

    Bilderna i detta inlägg är så vackra, som alltid. Längtar alltid tillbaka till SF när jag kikar in hos dig. En dag vacker dag så kanske jag kan komma förbi och ta en fika 🙂

  5. Anne-Marie skriver:

    Den där bron är inte dum den. 😉 Så vacker.
    Du har mycket att välja på i fråga om utbud där du bor.
    Zorn och Carl Larsson är väl bland de mest kända svenska konstnärerna. Kan inte heller mycket om Zorn. Däremot har jag besökt Carl Larssons hem och museum i Sverige. Det var fint.
    Kram!!

Kommentera

