Är man en dedikerad fyrvaktare

…. bangar man inte lite dimma.

Det vackra vädret från förra inlägget försvann sakta men säkert ju närmare vi kom vårt mål, Point Reyes Lihghthouse. Vår guidebok utlovade ”mind blowing views”. Hmmm….

Det blir en något lång bildkavalkad idag, jag kan liksom inte hejda mig när det kommer till fyrar 🙂

Framme vid parkeringsplatsen. The mind blowing view…..

Brrrr tycker maken. In i dimman.

Att det blåser här ute är uppenbart när man kollar in träden.

Ett kranie av en blåval i sann Halloweenanda. Maken ser fortfarande inte helt nöjd ut.

Kampen mellan dimma och sol.

Vi närmar oss målet.

Let’s go! Ner är ju enkelt, uppåt blir jobbigare…..

Ta da!

Inne i fyren fick vi en liten föreläsning och kollade in Fresnellinsen.

Jag gick ett varv runt fyren.

Slutligen, en glad bloggerska med vild frisfyr (sådan frisyr får man nära fyrar, obs makens skämt).

Kan meddela att jag mår bättre idag, ska snart åka till San Francisco igen. Vi ses!

Om My life in Silicon Valley

Utvandrande smålänning som passande nog heter Christina och har flyttat till Amerikat med min Mathias (Karl-Oskar). Bloggar om vår vardag i det stora landet.
Detta inlägg publicerades i Foto, Utflykter och märktes , . Bokmärk permalänken.

10 kommentarer till Är man en dedikerad fyrvaktare

  1. bortabrabloggen skriver:

    Intressant utflykt och fina bilder trots dimma! Får sån nostalgi, längtar tillbaka till Stinson Beach som du skrev om i förra… Kram

  2. Lotta skriver:

    Christina vad du suktas!!!!! A vad skönt det ser ut. Och du ser ut som million dollars där du står. Du äger fyren 😉

    Härlig bildbomb. Jag bombar ju nästan varje inlägg 😉

    Kram!

    Ps. Imorgon gör vi The View New York style…blev inspirerad 🙂

  3. Annika skriver:

    COOLT!! Du vet ju att jag också är sjukt svag för fyrar. Det är ngt med dem som lockar fram ngt oförklarligt hos mig. En längtan kanske?
    Fyrar är fantastiska!
    OCH det där var värt mödan! Synd med dimman, men samtidigt gav den en fint filter åt bilderna.
    Bildbomber är alltid kul!!
    Kram!

  4. Sus skriver:

    Vilket häftigt ställe!

  5. Mia skriver:

    Vilken mäktig natur!

Lämna en kommentar