Point Montara Lighthouse

Nu blir det en bildbomb igen min vänner. Den här platsen var kärlek vid första ögonkastet.

Tänk att vakna upp, gå till caféet tvärs över vägen, där alla känner alla, för sitt morgonkaffe och en nybakad croissant och sedan gå ner och sätta sig på den slitna bänken vid havet. Dra upp knäna mot hakan och huttra lite som svar till den kalla vinden och höra vågorna slå mot stranden med ansiktet mot solen. Lite senare på dagen smyger man ner till den privata lilla sandstranden med lite lemonad, en strandhandduk och en bok.

Ja, jag kan se det framför mig.

Just det, man kan bo här på deras hostel. Behöver väl knappast säga att jag gärna sover över här en natt eller två 😉

Om My life in Silicon Valley

Utvandrande smålänning som passande nog heter Christina och har flyttat till Amerikat med min Mathias (Karl-Oskar). Bloggar om vår vardag i det stora landet.
Detta inlägg publicerades i Foto, Utflykter och märktes . Bokmärk permalänken.

19 kommentarer till Point Montara Lighthouse

  1. Lotta skriver:

    Mon dieu!

    En av de bästa bildbomberna.

    Jag får lust att bo där, skriva min roman, gå i pension. Pronto. 😉

    Eller som ni, ett weekendbesök med den man älskar.

    Bra början på 14 februari som startar här om 9 minuter.

    Love!

  2. Anette skriver:

    Håller med Lotta, vilka underbara bilder och vilken romantisk omgivning! Jag är kär! Lägger bokmärke och googlar 🙂 kram

  3. Love in LA skriver:

    Åh vilka underbart vackra bilder ! 🙂 Du är en jätteduktig fotograf!

    Hoppas du mår bättre idag 🙂

  4. Annika skriver:

    Den DU!!
    Den håller i vilken romantiktävling som helst.
    Helt underbart fint!
    Fyrar och havet…Ja, de har ngt alldeles speciellt!
    Fantastiskt FINT!!
    GLAD alla hjärtans dag!!!
    KRAM!!

  5. bortabrabloggen skriver:

    Jösses, här var det en del att läsa ikapp! 🙂 underbara bilder! Kram

  6. veronika skriver:

    Dar har jag bott i nagra natter, de har privata rum ocksa som ligger narmast havet.
    Da vi var dar sa stormade det rejalt. Valdigt fin omgivning.

  7. Anna skriver:

    Hej Christina!
    Jag har visst missat en rad inlägg hos dig! Vilka underbara foton du bjuder på!
    jag får lite vibbar till Light House Beach i Kerala Indien. Jag tillbringade inledningen på min rundresa i Sydindien där för 10 år sedan!! Träffade en rolig engelska som jag umgicks med en del. Vi gick upp till the Lighthouse om kvällarna och vad fanns intill fyren om inte en badmintonplan. Jag och några indier brukade spela dubbel. Kul!!!
    Kram Anna

  8. Pingback: Nyårskrönika – del 1 | My life in Silicon Valley

  9. Pingback: The Perfect Weekend | My life in Silicon Valley

Lämna en kommentar