Dag 11 – Close up

(Egentligen dag 10; Du genom 1o saker men den är en svår nöt att knäcka. Jag frågade maken vad han tänkte på för tio saker att beskriva mig med och han sa ”skor och handväskor”. Bah!)

Alternativ till dagens rubrik:

Hur många rakblad sitter i min hals egentligen?

Vaknade av att jag drömde att jag åt något slags sjögräs, långt och trådigt som jag inte kunde svälja och vaknade av att jag kippade efter luft. Inte det bästa sättet att starta en söndagsmorgon. Fick ställa in hiken vi skulle iväg på.

Men efter lite självömkande hemma så bestämde vi oss för en picknick i solen och åkte till Whole Foods för lite krubb. Jag hade fått tips om en park nära oss, Rancho San Antonio Open Space Reserve. Bara det att vi åkte till fel ”ingång” först, där man inte kunde parkera. Vi fick dock en fin sight-seeing bland de otroligt vackra och s t o r a husen som ligger uppe i Los Altos Hill. Oh my…. Gillar att det finns så mycket mark här runt omkring som är öppna för alla, man kan tänka sig vad marken är värd med tanke på vad husen kostar häromkring….

Vi fick äta vår lunch i solen på vår filt men sedan mulnade det på och vi bestämde oss för en liten promenad. Frisk luft måste vara bra mot förkylning.

Tur att jag lekte lite med kameran och faktiskt fick till något som skulle kunna kallas en close up till temat:

Slänger in en bild på bloggerskan som tyckte hon var ganska sportig som var ute trots alla rakbladen. Men det tog på krafterna…

Ikväll har vi kollat på Mad Men och kurat ihop oss i soffan med tända ljus. Nu ska jag sova och hoppas att jag får ett bättre uppvaknande imorgon.

Hoppas ni får en bra start på veckan! (jag misstänker starkt att min börjar i soffan).

Om My life in Silicon Valley

Utvandrande smålänning som passande nog heter Christina och har flyttat till Amerikat med min Mathias (Karl-Oskar). Bloggar om vår vardag i det stora landet.
Det här inlägget postades i Allmänt, Foto. Bokmärk permalänken.

10 kommentarer till Dag 11 – Close up

  1. Annika skriver:

    Urk, inget kul med halsont.
    Det var nog tur att ni inte gjorde så mkt igår.
    Bloggerskan ser pigg och fin ut trots att hon inte mår så bra!

  2. anna of sweden skriver:

    Jag tycker minsann att både närbilden och bloggerskan ser bra ut! (Inte kan man gissa på rakknivar där.)

    Hoppas att du mår bättre idag!

  3. ansepanse skriver:

    tänk att få sitta ute på en filt och äta lunch, låter underbart, det dröjer länge innan vi kan göra det
    krya nu på dig så du slipper alla de där rakbladen i halsen
    kramar

  4. Anna skriver:

    Hej där!
    Mysig utflykt ni kom iväg på! Jag älskar att cruisa runt bland vackra hus och vacker natur.
    Här rundar vi av dagen med lite Pettson & Findus. Sonens nya favorit!! Mannen berättade just att några av hans yngre amerikanska sysslingar älskade Petsson Findus. Lite skoj!!
    Krya på dig!
    Kram Anna

  5. Lotta skriver:

    Urk, för ont i halsen. Hade det ofta när jag var yngre.
    Hoppas du blir kvitt den känslan snart!

    Wow, vilken närbildsbild. Den skulle jag vilja förstora upp!

    Du är jättefin, som alltid

    Kram!

Kommentera

