Look at those bags…..

And I don’t mean tea bags or a nice Mulberry bag….

Utan mina påsar under ögonen….

IMG_1723

Jag lär mig att hantera stress bättre och inte oroa mig så mycket. För det är inte bra för sömnen. Efter ”the event of the year” den 9:e oktober så ska jag ha ett liv igen. För det är för värdefullt för att inte ta vara på. All work, no play är amrisarna bra på. Men vad är egentligen poängen med det. Man liksom tävlar om att vara mest upptagen och ha mest att göra. Har stött på såna här. En kontrast till min personlig tränare som har flyttat från sin lägenhet i SF och nu bor i tält för att komma närmare naturen.

Jag skulle inte vilja bo i ett tält permanent kanske men att komma närmare naturen mår vi nog alla bra av ibland. Utan alla våra gadgets och stadens larm. Det mår själen bra av.

Annars blir det mycket sån här dryck. Och ”kaffekonst” blir man ju väldigt uppåt av, inte bara av själva drycken🙂

IMG_1731

Och ja, mitt Starbucksnamn är tillbaka. Pricilla, fast med ett ”e” tydligen.

IMG_1733

Och på tal om träning. Kände mig som super woman för några veckor sedan när jag slog flera personliga rekord i gymmet, bland annat 150 lbs(låter coolare än 68 kilo) i marklyft *skryt*

Igår höll jag på att dö när jag skulle springa 3 varv runt kvarteret som uppvärmning. Gaah. Jag är otålig och lat. Ingen bra kombination. Nu när jag jobbar mycket så orkar jag inte träna (dålig ursäkt) men jag vill ändå ha resultat. Fast jag hellre sover 30 min till istället för att ut och springa (men nu är det ju mörkt så tidigt på morgonen. Dålig ursäkt nummer 2).

Oh well, ska ta och titta in hos mina favoritbloggare nu och se vad de har har för sig.

Och hörrni, det är oktober redan. Det är ju inte klokt.

Kram!

Om My life in Silicon Valley

Utvandrande smålänning som passande nog heter Christina och har flyttat till Amerikat med min Mathias (Karl-Oskar). Bloggar om vår vardag i det stora landet.
Det här inlägget postades i Allmänt, Livet och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Look at those bags…..

  1. bortabrabloggen skriver:

    Galet söt kaffekanin du! Kram på dig

  2. Annika skriver:

    Meh!! kan de inte stava till Christina på Sbux? Eller hör de fel? Jag är inte förvånad. Jag är Annie på Sbux. men tom det blir fel ibland. Lustigt.
    Ja, nog jobbar amrisar. Hårt. Kanske ibland överdrivet mkt. Lite semester har de. Men jag tycker de är grymma att ta vara på den lediga tid de har i form av helger, långhelger etc. DÅ sker saker. Lustigt hog hör man aldrig om ngn som bränner ut sig.
    Du är jättesöt!!
    OCH det är kaffekaninen också.
    Kramar!!

    • Jag vet inte…. jag tror de hör Pricilla. Uppenbarligen uttalar jag Christina som Pricilla?! Mathias säger alltid Matt annars funkar det inte🙂
      Det är så sant, de tar vara på sina lediga dagar. Tror inte gå in i väggen finns här. Folk gör nog det här med men det är inget man talar om.
      Tack snälla du!🙂
      Kram!

  3. desiree skriver:

    Tycker du ser fin ut ändå. Jag hade nog inte heller velat flytta ut i ett tält men att komma närmre naturen är nice och viktigt. Det är som ett spabesök för själen att få komma ut i naturen och lyssna på vindens sus i trädkronorna och höra fågelkvitter. Det där med stresshantering är inte lätt. Låter bra att du lyckas hantera det rätt väl. Det där med all work och no play är inte en livsfilosofi som jag tror på. Det gäller att njuta och ta vara på livet innan det är en förbi eller innan man råkar ut för något. Inte vänta med att ha kul och njuta. Sköt om dig och hoppas vi hörs mer efter det stora eventet. Lycka till med eventet och njut av helgen så länge om det går och finns tid.
    Kram!

Kommentera

