Att bli lite varm i hjärtat

Finaste ni. Tänk att ni kom ihåg mig.

Det värmer.

Nu ska jag bara hotta upp min blogg header också, den behöver verkligen ett lyft.

Annars då?

Mycket på jobbet. Jag lär mig att trolla. Att med väldigt små medel åstadkomma otroligt mycket. En non-profits lott.

Den här artikeln fick mig att skratta gott. Ni som har handlat på Whole Foods kommer känna igen er.

Whole Foods is like Vegas. You go there to feel good but you leave broke, disoriented, and with the newfound knowledge that you have a vaginal disease.”

Giggle.

Silicon Valley är som vanligt. Jag säknar hur många Tesla Model S jag ser på en dag. Oftast minst 5. Finns den här bilen någon annanstans i USA undrar jag? Ibland glömmer man bort att man bor i en bubbla.

Ser oftast några Google Glass också, på män eller spensliga pojkar med nördigt uttryck. Alltid på män, come on women with Google glasses! Where are you?? Ser man dessa glasögon någon annanstans än här?

Sånt här kan man fundera på när man egentligen borde sova efter att ha jobbat 12 timmar.

Over and out. (Bilden har inget med texten att göra men är tagen en på en dimmig strand i Jenner).

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Om My life in Silicon Valley

Utvandrande smålänning som passande nog heter Christina och har flyttat till Amerikat med min Mathias (Karl-Oskar). Bloggar om vår vardag i det stora landet.
Det här inlägget postades i Allmänt, Livet och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Att bli lite varm i hjärtat

  1. desiree skriver:

    Jättekul som sagt att du är tillbaka och bloggar igen. Oj jag vet inte ens vad google glasses är för något. Jag hoppas du får en skön helg. Den var kul artikeln om Whole Foods. Men jag kan ändå inte låta bli att älska den butiken. Det är ett miniparadis på jorden för mig.

  2. Lotta skriver:

    Whole Foods ja😉

    Och trolla är bra. Det gör vi på mitt jobb med🙂
    Vaddå hotta upp headerna förresten? Massa fina bilder ju. Tycker om den!

    Njut av helgen och Cali….fick en sådan vansinnig lust att flyga till Las Vegas av någon anledning.

    TACK rara för fina ord! Såklart vi ska ses, här eller där🙂

    KRAM

  3. Emmy skriver:

    Vad skönt att ha dig tillbaka. Hoppas pausen gav energi och eftertanke så att du orkar igen. Kram

  4. Madde skriver:

    Är du intresserad av ett bloggbyte (Alltså jag länkar till dig och tvärtom)? är i ”mellankrigstiden” nu (high school i idaho 2011-2012) men ska börja på unversity of idaho fall 2014🙂
    Kommentera på min blogg eller maila mig om du är intresserad!

  5. Jessica Nyman skriver:

    Hej, kul att du är tillbaka. Precis i tid för att jag ska hinna inspireras lite extra av Kalifornien innan vi faktiskt beger oss dit. Tre veckor i USA, varav två i SF och LA och vägen däremellan. Det ska såklart bli helt fantastiskt. Jag tar med mig några av dina tips på platser/restauranger/hotell osv. Tack för en inspirerande blogg!

  6. Annika skriver:

    Ibland är det bara så otroligt skönt med ett brejk från hela bloggvärlden. Jag har just haft ett sådant själv.
    Nyttigt, tror jag, att låta bloggen vila ibland.
    För mig sker det naturligt då jag reser hem, som jag just gjort.

    Whole Foods ja…
    Ja, det är en härlig affär. Den finaste jag sett är den med matbarer, barer och vinkällare.
    Glad att jag har många WF att välja på, men jag erkänner att jag sällan handlar min mat där. Däremot sitter jag gärna vid en matbar där och intar lunch.

    Kramar!!

Kommentera

