Det är visst nån som är tillbaka

Jag har inte bloggat sedan den 28:e juli. Juli. Det är september nu. Nästan 2 månader.

Det är långt tid.

Men vad gör man när orden tar slut?

När man har gett så mycket av sig själv i alla sammanhang, att man inte har något mer att ge.

Att blogga är också ett givande. Att ge av sig själv.

Så jag tog en paus. Från bloggvärlden. Nu ska jag se om jag kan ta mig tillbaka. Man vet ju aldrig. Men jag saknar ju er.

Så jag gör ett försiktigt trevande försök tillbaka.

Någon, vars ord jag nu saknar gick precis bort. Jag känner sorg fast jag aldrig träffat honom. Kristian Gidlund.

Kanske får vi bara den tid som tilldelas oss på jorden. Därför ser jag det ännu tydligare nu: jobba inte för mycket. Låt inte känslorna stanna i bröstet. Prata. Bråka aldrig om pengar. Våga säga nej. Våga säga ja.

Paradiset kan vara en plats på jorden”.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

En ny dag gryr. Jenner, CA.

 

Om My life in Silicon Valley

Utvandrande smålänning som passande nog heter Christina och har flyttat till Amerikat med min Mathias (Karl-Oskar). Bloggar om vår vardag i det stora landet.
Det här inlägget postades i Allmänt, Livet. Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Det är visst nån som är tillbaka

  1. Anna skriver:

    Hej vännen!
    Så kul att höra ifrån dig igen! Du har varit saknad!! Kloka ord du skriver! Vi har båda valt att jobba deltid medan barnen är små och det lär vi aldrig ångra. Finns ju så mkt kul att fylla livet med som inte är arbetsrelaterat. Hur är vädret hos er nu?
    Kram från ett för dagen höstvackert Skåne! /anna

    • Hej finaste Anna!
      Du ska veta att det värmer❤ Tänk fina vänner jag har här i bloggvärlden! Jag har saknat dig med, har kikat in på din blogg ibland och njutit!
      Ja det låter väldigt klokt, att verkligen ta vara på tiden med varandra.
      Vädret här är fortfarande varmt och soligt, håller nog i sig en månad till😉
      Kram!

  2. desiree skriver:

    Jaaaa du är tillbaka! Jättekul! Jag hoppas på att du får tillbaka inspirationen till att blogga igen. Så synd att en sådan fin människa som Kristian Gidlund behövt gå bort. Hans sista ord är definitivt kloka ord. Dem ska man ta till sig och inte glömma.
    Hur har ni haft det i Sverige? Hur känns det att vara tillbaka? Rullar det på i full fart på jobbet igen antar jag?

    • Det värmer så att du tycker det och inte glömt bort mig🙂
      Ja det är sorgligt och alldeles för tidigt, och han hade verkligen ordets gåva.
      Jo det var bra i Sverige men väldigt hektiskt och inte så mycket vila. Nu är det full fart här med igen, otroligt mycket men det är roligt🙂
      Kram!

  3. Anne-Marie skriver:

    Så roligt att se dig igen här på bloggen!🙂 Förstår precis hur du känner. Har man inget att skriva skall man inte skriva. Man kan bara blogga när det känns roligt och att man har något att dela med sig av. Verkligen kloka ord på slutet ! Skall läsa dem igen.
    Stor kram!

  4. Lotta skriver:

    Fina du! Saknat dig.

    Och känner igen mig. Orden kan ta slut, känslan att man inte har mer att ge poppar upp….

    Jag känner också sorg för Kristian. Jag tänkte att hur mycket han än skrivit och pratat i radio, hinner det bara gå några dagar så undrar man (jag) – vad hade han skrivit idag. Hans ord saknas mig.

    KRAM❤

  5. Saknat dig med fina du!❤
    Ja precis så är det, hans ord saknas.
    Har kikat in lite hos dig och sugit åt mig av allt fint, ska kika in igen nu.
    Kram!

Kommentera

