Coleman Valley Road

Ni kanske minns det lilla huset vid vingården som jag överraskade maken med att hyra en helg? (Jag har lagt ut länken till er som är intresserade i kommentarsfältet). Vi tog Coleman Valley Road ner till kusten den lördagen. De svartvita bilderna jag visade här var också därifrån.

En underbart vacker tur med riktigt på-landet-känsla. Också en väg där dimma möter sol och klarblå himmel. Det växlade snabbt.

Häng med på vår tripp:

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Dessa färger. Klarblå himmel, gröna träd och brunt gräs. Så Cali.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Vissa träd passar bättre som svartvita, så är det bara.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Dessa gynnare var helt oberörda av att vi ville köra på deras väg.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Havet syns långt där nere. Jag skulle vara en glad kossa om jag gick och åt med den utsikten.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Och så genom ett trollslag så förändras vädret. Fascinerande. Nu blev de kallt och dimmigt. Kusten närmade sig.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Och vilken kust sen. Lika vacker i solsken som i dimma.

 

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Nu ska jag ta och krypa i säng och läsa. Fick svenska deckare av Mikaela. Vilken lycka! Om jag känner mig själv rätt kommer jag ligga och läsa alldeles för länge🙂

Kram!

Om My life in Silicon Valley

Utvandrande smålänning som passande nog heter Christina och har flyttat till Amerikat med min Mathias (Karl-Oskar). Bloggar om vår vardag i det stora landet.
Det här inlägget postades i Foto, Resor, Utflykter och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

12 kommentarer till Coleman Valley Road

  1. desiree skriver:

    Vad nice att få komma ut på en liten fotoutflykt. Underbara landskap. Så much Cali, absolut. Kul med en hög med bra böcker att få njuta av också.
    Ha en bra vecka.
    Kram!

  2. Ruth i Virginia skriver:

    Det är så underbart vackert där i norra Calif. Du är väl i närheten av Bodaga Bay, där filmen
    ”The Birds” spelades in. Skillnaden från inland till kust, när det gäller, temperatur är ganska fantastisk. Dina bilder fick mej att längta tillbaka. Det är över 50 år sen, jag var där men kan än känna dimman….

  3. Annika skriver:

    Vilken härlig bildbomb, Christina.
    Jag vill bara åka dit!
    Älskar färgerna!
    Mysigt med alla böcker du fick. Underbart!
    Kram!

  4. Anne-Marie skriver:

    Visst är det fascinerande att dimman helt kan förändra klimatet. Kusten i Kalifornien, och Oregon, kan ju verligen vara annorlunda och man behöver helt andra kläder.
    Ja, nog ser det ut som Kalifornien.🙂 Kramar!!

  5. Ruth i Virginia skriver:

    Bodde på en ett pensionat (Chateau Bleu) på Pacific Heights 1953. Somnade till ljudet av cable car på Jackson Street och fog horns vid Golden Gate. Turister till SF är förvånade över hur kallt det är; kommer utan koftor och huttrar i ”kylan”. Tror att det är den kallaste orten i kontinentala USA
    i sommartid.

  6. Lotta skriver:

    OMG – ni gör roadtrips med stort R. Alla gånger! Avis😉

    Om jag kommer till CA någongång kanske jag inte kan åka därifrån. Så känns det🙂

    TACK kära du för att du förgyller och inspirerar. Dina bilder är så härliga.

    KRAM, ha en fin helg
    xx

  7. Emmy skriver:

    Härliga bilder, som alltid! Flyger till Sverige idag och är i Kalmartrakten från den 10-17. Vore kanonkul att ses om du har tid för en fika. Maila mig gärna på bortabrabloggen@gmail.com så kan vi byta nummer!:) kram

  8. Anna skriver:

    Hej vännen!
    Saknar dig i blogglandet och hoppas du mår bra! Haft en solig, skön helg här hemma.
    Sköt om dig!
    Kram Anna

Kommentera

