Livet som gräsänka

Funkar det med.

Party i SF på fredagen.

20130721-211514.jpg

Frukost med L på lördag morgon, sedan fick jag äran att spendera hela dagen med finaste Mikaela. Lyx!! Bara hänga på uteplatsen, ta en lunch på Stanford, dricka rose och så ett strömavbrott. Spännande värre. Allt var svart och ljuslyktorna åkte fram.

Idag överraskade jag mig själv genom att träna på morgonen. Kort löptur och så lite core träning. Grymt skönt även om jag är en snigel i löparspåret 🙂

20130721-212131.jpg

Bestämde mig för en tur till Stanford idag också. Det skulle bli så skönt att ligga i gräset, under ett träd och läsa en bok. Jag fick dock flytta på mig två gånger innan den rofyllda känslan uppenbarade sig. Jag hade det så gött tills ca 30 personer slår sig ner bredvid mig, partysugna och högljudda. Det var den friden det. Spanar in ett annat ställe och går dit. Hinner knappt börja läsa förrän sisådär 30 kineser tycker att de måste sätta sig precis vid mig. De satte sig i princip på mig. Hello? Jag är svensk! Personal space please! 🙂 Och kan ni prata lite tystare? 😉

20130721-212819.jpg

Bara ta sin filt och flytta på sig. Till Cantor museum. Äntligen lugn… Ahhh

20130721-212919.jpg

Hann också kolla in rean på Nordstrom och hittade äntligen en kostym. Oj så business och vuxet 🙂 till ett bra pris! Me like! Och utan en surmulen make som tycker det tar alldeles för lång tid för mig att prova. Maken ska man inte ta med på shopping, inte utan en Kindle och en kopp kaffe i alla fall.

Spontanköpte en e-bok på Amazon att läsa på filten. Den heter Suspect av David Crais. Handlar om en polis i LA som mister sin kollega och en minhund som mister sin hundförare i Afgahnistan och hur deras öden sammanflätas. Jag blev tårögd av inledningen så det finns potential även om jag tror att det är mer än thriller än en bok att gråta till. Hur som helst, nu ska jag krypa ner i sängen och läsa.

Kram!

Om My life in Silicon Valley

Utvandrande smålänning som passande nog heter Christina och har flyttat till Amerikat med min Mathias (Karl-Oskar). Bloggar om vår vardag i det stora landet.
Det här inlägget postades i Allmänt, Livet. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Livet som gräsänka

  1. bortabrabloggen skriver:

    Ser ju rätt chill ut du (utan 30+ i sällskap!) 🙂

  2. desiree skriver:

    Vilken skön och mysig helg. En bra mix av träning, softande med bok och lite shoppning. Håller helt med dig om att makar lämnar man helst hemma då man ska shoppa. Det har jag lärt mig att det funkar inte alls för mig att ta med mig C då jag ska shoppa kläder.
    Den där boken känner jag med en gång att jag skulle vilja läsa och jag tror dessutom att C också skulle älska den. Måste försöka få tag på den.
    Kram !

Kommentera

