Hike to Crystal Lake

Då så mina vänner. Här kommer första inlägget om Sierra Nevada.

Nu när jag går igenom bilderna slås jag igen av skönheten. Skönheten som egentligen inte ens går att skildra med kameran. Man måste vara där. Känna lukterna, doppa tårna i kristallklara sjöar, se de snöbelagda topparna och låta solen värma huden. Känna hur mäktigt allt är och hur liten man själv är. Och hur ens liv är ett sånt kort ögonblick i naturen här. Dessa gigantiska träd som kommer stå där långt efter att jag lämnat jordelivet. Sånt slås jag av. Ödmjukhet.

Men jag gör ett försök ändå. Att visa denna fantastiska natur som Kaliforninen bjuder på. Bay Area känns med ens så plastigt. Så tillrättalagt och opersonligt.

Detta är på riktigt. Let’s go!

Vi började klättringen vid Lake George.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Klättra på.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Svindlande utsikt.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Målet var Crystal Lake. Något av det vackraste jag sett faktiskt. Här slog jag mig ner på en klippa och bara njöt. Njöt av vandringen, att få använda kroppen. Maken nördade runt med sin kamera.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Jag vill ju gärna tro att jag är en bergsget. Hurtig och stark. Klarar minsann att gå långt, nemas problemas. Posera hurtigt. Tyvärr är det ju inte riktigt sanningen. Hjärtat slog må ni tro när vi tog den här stigningen. Skyller på höjden och att luften är så mycket tunnare…. hhrrrmm. Betydligt piggare på vägen ner.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Maken är ganska liten i sammanhanget.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Väl nere vi Lake George igen. De röda bergen avspeglade sig i sjön. Lugnet hade lagt sig, kvällen var nära.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Kram!

Om My life in Silicon Valley

Utvandrande smålänning som passande nog heter Christina och har flyttat till Amerikat med min Mathias (Karl-Oskar). Bloggar om vår vardag i det stora landet.
Det här inlägget postades i Foto, Resor, Utflykter och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

17 kommentarer till Hike to Crystal Lake

  1. desiree skriver:

    Otroligt vackert! Jättekul att få se alla dessa vackra och storslagna vyeer som ni fick njuta av. Jag slås igen av dessa imponerande vidder som den Amerikanska kontinenten har och hur mäktig och storslagen naturen är. Vill se och uppleva mer av detta. Vi har ju våran Bucket list där vi har satt upp att besöka USAs alla nationalparker. Blir sugen på att beta av några till då jag ser dina bilder. Hur länge var ni uppe i bergen? Hade ni hyrt någon stuga här i trakterna?
    Kram!

    • Ja eller hur, det är otroligt vad den Amerikanska kontinenten har att bjuda på!
      Jag vill gärna kopiera er bucketlist🙂 Skulle vilja se alla jag med. Vi var upp från tors em till sön då vi åkte hem igen. Vi bodde på ett skidresort faktiskt, knasigt, toalettsitsen var uppvärmd till och med och stavar och grejer på väggarna samt öppen spis🙂
      Kram!

  2. Annika skriver:

    JOmen GUD, det syns hur enastående vackert och MÄKTIGT det är!
    Vilken natur!! Vilken vandring. SÅÅÅÅ fint. Jag skulle älska att gå där!
    Ja, USAs natur är storslagen, och det finns så mkt vildmark överallt, och vackra nationalparker.
    Ser fram emot att se fler bilder!!
    Kram!!

  3. Anne-Marie skriver:

    Kaliforniens natur kan vara fantastiskt stor och mäktig. Framför allt bland bergen. Man känner sig rätt liten och får perspektiv på saker och ting. Hur högt ligger området? Såg att du kände av höjden. Vill gärna se mer från Sierra Nevada.🙂 Kram!!

  4. bortabrabloggen skriver:

    UNDERBARA bilder! Förstår att du är in love! Kram

  5. Ruth i Virginia skriver:

    Det fina med att bo i plastiska Sillicon Valley är att man kan tillbringa en veckända vid Stilla Havet, i Sierra Nevada, Death Valley, vingårdarna i Napa och Sonoma, En dag-tripp till Muir Woods med redwoods-jättar och Stinson Beach, eller till Monterey-Carmel-Point Lobos-Big Sur.
    Jag känner mej så lycklig för att ha haft tillfälle att bo där (Palo Alto) i 20 år och kunna erfara alla olika naturliga under. Har inte varit i södra Sierras men mycket i norr.
    Mitt första nyår (1052-53) i Calif. då jag bodde i San Francisco, tillbringade jag i Squaw Valley med Skandinaviska Ungdomsklubben. Då fanns det EN chairlift där!

    Dina bilder är fantastiska. Tack!

  6. Lotta skriver:

    Sagolikt! Kan jag få komma dit nu?
    Å, vad härligt. Vilken lycka att få uppleva det här.

    Älskar det här, känner i hela kroppen hur jag vill se det med egna ögon.

    Tack underbara du!

    KRAM

  7. Anna skriver:

    Underbara foton Christina! Vilken vacker och mäktig plats! Så man nästan tappar andan! Ser gärna fler foton därifrån!
    Önskar dig en skön söndag!
    Kram Anna

  8. Lotta skriver:

    Ja, det vore fint, att hika med dig❤

    Tack, dina ord värmer och betyder jättemycket!! Du är så genomgo, på alla sätt och vis. Vill krama om dig, på riktigt.

    Lotta

Kommentera

