En annorlunda midsommar

Jag har varit på landet nästan varje midsommar så länge jag kan minnas. Midsommar i Sverige är min absoluta favorithögtid. Startskottet för sommaren, dessa ljusa kvällar då man aldrig vill lägga sig.

Så, fy vilken hemlängtan maken och jag fick av alla Instagram-bilder och Facebook-bilder, det svämmade fullkomligt över av dom.

Vi då? Vi hade det ju inte så tokigt ändå. Vi har varit hundvakt i San Francisco. Hunden kom med en lägenhet på köpet så vi har haft en cityweekend. Inte illa alls. Dessutom låg den några kvarter från en av mina favoritgator i SF, Union Street. Lovely!

Utsikten från lägenheten:

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Midsommaraftonen spenderades med hundpromenader, lite jobb, power naps (hade ett event till sent dagen innan) och så det bästa, midsommarmiddag på svenska restaurangen Pläj i SF. Mmmm, även om vi inte kunde vara i Sverige så fick vi en smak av Sverige. Västerbottenpaj med rom till förrätt, S.O.S till ”varmrätt” och så rabarberpaj till efterrätt. Och så provade jag en drink med morot och glögg i, knasigt men gott!

Lördag strosade vi och shoppade på Union St och sen gav vi oss ut på en promenad ner till Marina och Fort Mason.

Har inte haft med kameran så mycket i helgen, lite flitigare på Instagram (Ina_in_ca) men här kommer en liten bildbomb från den promenaden.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Alcatraz och en mås:

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Windy day🙂 Doggy diggar solen.

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Skönt parkhäng:

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Dessa husfasader i SF. Så vackra. Jag är sugen på att göra ett fotoprojekt med att bara fota entréer på dessa vackra hus.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

På lördagskvällen hade vi date night. Det är lyx för oss i the suburbs att få känna stadspulsen, slippa tänka på vem som ska köra eller när tåget går.

På söndagen träffade vi en vän som vi inte sett på länge och strosade genom dimman längs San Franciscos gator.

Ja en annorlunda men inte så tokig midsommar ändå.

Kram på er!

Om My life in Silicon Valley

Utvandrande smålänning som passande nog heter Christina och har flyttat till Amerikat med min Mathias (Karl-Oskar). Bloggar om vår vardag i det stora landet.
Det här inlägget postades i Foto, Utflykter och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till En annorlunda midsommar

  1. Anna skriver:

    God morgon vännen!
    En sån mysig om än annorlunda Midsommarhelg ni fick! Kul att ni gjorde ngt speciellt av den!
    Här hemma väntar en skogsutflykt idag och i em ska jag och stora sonen åka förbi mitt jobb och plocka ihop mitt rum och lämna åter datorn för de 10 månader jag räknar med att vara hemma. Lilleman kom ju innan jag hunnit sluta jobba..!!
    Ha en bra dag!
    Kram Anna

  2. Annika skriver:

    Fina bilder, så fina!!
    Så roligt att se dessa foton från SF.
    Midsommar betyder inte mkt för mig, så jag saknade den inte. MEN som du säger, det var nästan komiskt på insta och facebook. Vilken midsommarsymfoni där med tårtor, stänger, mat, glada barn, kransar.
    Vem som helst hade kunnat börja längta hem för mindre🙂
    NI hade det toppen. Trevligt med en så bra restaurang.
    Kram!

  3. desiree skriver:

    Inget fel i en annorlunda midsommar. Vi körde också på annorlunda midsommar eftersom vi var kvar i Basel midsommarafton. Lite enkel svensk middag på altanen fick det bli, inte fel det heller. SF är helt klart en stad som vunnit en plats i mitt hjärta. Den är vacker samtidigt som den har väldigt mycket att erbjuda och jag gillar folket och stämningen. Jättekul att ni fick chansen til en city weekend där. Imponerande utsikt från er väns lägenhet. Jag har en svensk vän som bor just i SF och det var jättekul att åka dit och hälsa på henne förra året.
    Låter som ni fick njuta av en riktigt god middag på svenska resturangen också. Kul!

  4. Anne-Marie skriver:

    Mysigt, mysigt! SF är en sådan vacker stad. Och husen är verkligen speciella och fina.
    Glömde nästan bort att det var midsommar pga flytten – därav tystnaden på bloggen. Fick till ett inlägg idag.😉
    Saknar det där att kunna få litet svenskt någon gång som en svensk restaurang. Låter gott med midsommarmiddagen.
    Kram!

  5. bortabrabloggen skriver:

    Låter inte tokigt alls du! =) Kram

Kommentera

