The weekend

…. i korthet.

Underbar skön helg i all sin enkelhet. Ligga i soffan på uteplatsen och läsa och mumsa körsbär…. mmm.

Hann med lite annat också.

Startade lördagen med en hajk och vinprovning. Inga bilder från hajken dock, det var så varmt att det var minimalt med packning som gällde. Vi gick inte så långt men det räckte när det är över 30 grader. Pust!

Vi var ute med European Expat meetupen, och som vi har saknat dom. Ni vet när man hittar en grupp som bara är så skön att hänga med,  det är alltid god stämning och många skratt. Det kommer nya och några försvinner som det alltid är när man bor utomlands men det är en kärna kvar som liksom sätter tonen. När man hittar så härliga människor, då gäller det att inte släppa dom. Fast man har så mycket att göra och det är svårt att hinna med all.

Vinprovningen då? Fantastiska viner! Jag smuttade bara lite, designated driver som jag var och försökte återställa vätskebalansen med vatten 🙂

En av de bästa vinprovningarna jag varit på faktiskt, med en passionerad man med stora, yviga rörelser som man lärde sig mycket av.

Först bubbel:

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Ni ser ju, underbart med människor som älskar sitt jobb. Han pratade i 180 så det gällde att hänga med:

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Jag tycker det är väldigt kul att lära sig mer om Kaliforniska viner. Och tänk att vi har så många fantastiska vingårdar bara 30 minuter bort.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Pichetti Winery har inte bara vandringsleder utan också picknickbord, så där satt vi dåsiga av värmen och åt av alla godsaker som vi plockat med oss. Mums!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Väl hemma igen tog jag en power nap på uteplatsen (i soffan såklart) innan vi gjorde lite ärenden och maken åt så stark mat att det pyste ur öronen på honom.

Idag har vi träffat en tjej jag pluggade med och hennes lilla familj, de flyttar snart hem till Tyskland. Tänk vilket nätverk vi utlandsboende har i hela världen, alla dessa kontakter vi skapar, som vi förhoppningsvis kan hålla kvar även om vi inte bor i samma land längre. Det är en rikedom.

Idag har vi också städat, jag har gjort lemonad för första gången, var ju inte så svårt men mmm, så gott! Och iste, i det här vädret vill man ha kallt, kallt, kallt.

Nu ska jag sova och ladda för en minst sagt hektiskt vecka!

Kram!

Om My life in Silicon Valley

Utvandrande smålänning som passande nog heter Christina och har flyttat till Amerikat med min Mathias (Karl-Oskar). Bloggar om vår vardag i det stora landet.
Det här inlägget postades i Allmänt, Livet och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

9 kommentarer till The weekend

  1. desiree skriver:

    Härlig helgmix. Tycker också det är jättekul att få besöka olika vingårdar och lära sig mer om vin. Det är roligt att ni har så mycket i närheten där ni bor och även att ni hittat ett kul expat gäng att hänga med. Sådant betyder mycket. Pust vilken värme ni har. Har har det som sagt varit kyligt och dåligt väder men det verkar som om denna vecka kan bli bättre. Perfekt avslutning på vinprovningen med picknicken ni hade med er. Måste säga att den stora vintunnan i trä där på vingården var otroligt fin.
    Kram!

  2. Annika skriver:

    Ja, ni har ju världsklassviner hos er! Bäst av alla nästan, i min bok.
    CA viner är nästan de enda jag köper.
    Vingårdar är det underbart att besöka. Vi har många sådana hos oss också, men vinet kan inte tävla med ert.
    Här har vi lika varmt, men lägg till fukten så blir det etter värre. Avundas er er torra värme, trots allt.
    Kramar och tack för fina bilder!!

  3. veronika skriver:

    Ser att du var pa ” mitt Winery, Picchetti.:) Jag bor bara nagra minuter fran Picchetti.
    Han ar sa himla trevlig han som hjalpte er med vinerna, han ar min favorit dar pa vingarden.
    Han ar nog den anda Engelsman som jag traffat som jobbar pa en vingard. Det ar intressant att hora hans livshistoria. Deras Rose ar mitt favorit vin, jatte gott.

  4. bortabrabloggen skriver:

    Ser ut och låter som en fin helg! Härliga bilder dessutom! =) Kram

  5. Gabriella skriver:

    Åhhh, älskar vinprovningar och vingårdar 🙂 Det negativa är att det finns engräns för hur mycket man tål, sen tar det stopp hahahaha, det borde vara en lägre alkohol procent på vinerna tycker jag 😉

Kommentera

