Otränad? Jag?

Ja det kan man nog säga. Hela våren gick och det var förkylning, lunginflammation, förkylning, och ja…. Blev inte många gånger bootcamp för mig inte.

Provade TRX ikväll. Fy f-n. Nu gör hela kroppen ont, fast det är ju ett skönt ont förstås.

Förutom att jag lyckade sträcka en magmuskel. Det är inte det minsta skönt. Jag kan inte skratta, då gör det helvetiskt ont.

trx-suspension-training

Bilden är lånad från nätet

Har mitt första PT pass på fredag. Men min PT verkar inte så militärisk, jag skipper nog skrika ramsor i still med ”I don’t know what I’ve been told….” medan jag dör av utmattning. Ja ni märker ju vad jag har för fördomar🙂 Jag vill att någon pushar men inte för hurtigt eller militäriskt.

Tänkte försöka köra pass vid 6:30 på morgonen två dagar i veckan också. Men behöver råd. Vad kan man äta/dricka innan som ger energi men så man inte behöver gå upp 2 timmar innan för att äta frukost som man måste smälta?

Jag är otroligt känslig för blodsockerfall. Har provat att promenera på morgonen utan att äta något och är svimfärdig och kallsvettig efter en halvtimme (jag skojar inte, en sån meees jag är).

Jag är ingen morgonmänniska, det måste gå fort och lätt och helst ska jag inte kräkas upp det på mitt pass. Det vore ju inte så fräscht….

Give me your best! Smoothie kanske? Bar?

 

Om My life in Silicon Valley

Utvandrande smålänning som passande nog heter Christina och har flyttat till Amerikat med min Mathias (Karl-Oskar). Bloggar om vår vardag i det stora landet.
Det här inlägget postades i Allmänt, Livet och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

10 kommentarer till Otränad? Jag?

  1. Annika skriver:

    Lycka till med PT!!
    Du ska se att det kommer att bli jättebra!
    OJ; jag är en person som går på PWs på fastande mage, men varför inte prova att äta en banan eller en granolabar eller liknande?
    Du får säkert bättre tips här om en stund. Jag är inte rätt kvinna för detta.
    Men jag hejar på DIG!!!
    Kram!!

  2. desiree skriver:

    Kul att du provat TRX. Det är en grym träningsform. Jag går på TRX pass regelbundet här på mitt nya gym. Tycker det är superbra. Man tränar verkligen hela kroppen och får upp flåset också som de konditionsspurtar som de kör. Aj det där med sträckt magmuskel lät ju inte skönt. Älskar på sätt och vis träningvärk för då känns det som om det man gjort var rätt och välbehövligt, Skön värk som du säger. 6:30 är tiiidigt. Man vill ju inte äta för mycket eller för tungt innan träning. Jag tror på något lätt som en smoothie eller bara en hederlig banan och ett glas mjölk eller något sådant. Smoothie kan du ju fixa kvällen innan också och ha färdig i kylen att bara rycka med dig. Åker du direkt till jobbet efter träningen? Då kan du göra någon macka som du kan ha efter träningen.
    Håller tummarna för att du får vara frisk nu resten av året. Du har sannerligen haft din beskärda del med förkylningar och annat.
    Kram!

    • Ja jädrar vad jobbigt det var!🙂 Och hela kroppen får verkligen en genomkörare🙂
      Bra idé att fixa smoothie dagen innan, jag lär knappt vara kontaktbar så tidigt på morgonen😀 Sen blir det direkt till jobbet, fast jag dushar hemma (bor väldigt nära) så jag kan ta med mig något.
      Tack, det hoppas jag också, inga mer sjukdomar!
      Kram!

  3. Anne-Marie skriver:

    Är nästan 100 på att jag hade skrivit en kommentar på ditt förra inlägg och nu ser jag den inte. Mystiskt minst sagt. Troll kanske?😉
    Jag är som du, måste äta på morgonen innan jag gör något. Låter intensivt med din träning. Har nog inga bra tips eftersom jag alltid brukar äta på morgnarna.
    Hoppas du hittar en bra metod som fungerar.
    Kram!!

  4. bortabrabloggen skriver:

    För ett par år sedan så trodde jag ALDRIG att jag skulle vara uppe och träna bootcamp kl 6 på morgonen. Men det går att ställa om sig! Mitt bästa tips på morgonen är att dricka en liten proteinshake, men jag gör min på pulver och vatten istället för pulver och sojamjölk. Mixar ibland i en banan för extra energi. Personligen så tycker jag att mjölk för tidigt på morgonen känns lite tungt i magen. Vill du hellre ha något att tugga på så brukar en banan och en näve blandade nötter ge bra energi. Lycka till! Kram

    • Bra att du säger det!! Jag är ju egentligen en nattuggla🙂 Fast jag lär väl bli så trött att jag somnar som en stock på kvällen🙂
      Proteinshake med vatten är en bra idé, det blir så tungt annars precis som du säger.
      Kram!

  5. Lotta skriver:

    Vad duktig du är!! TRX….wow! Det borde jag testa😉

    KRAM!!

Kommentera

