Några till från Santa Barbara

Nu är vi hemma igen med fulladdade batterier.

Santa Barbara alltså. Vilken stad.

Perfekt att inte göra någonting i. Lagom stort centrum med gångavstånd till allt, vi har knapp använt bilen. Bra shopping, mysiga gator, vitmålade hus, prunkande grönska, vackra stränder och trevliga människor. Vimlade av mysiga uteserveringar, bra restauranger utan att vara för uppnosigt. Avslappnat och skönt fast många kändisar har sitt second eller third home (eller nåt) här. Alltså helt perfekt för att fira en make.

Påminner ganska mycket om medelhavet. Det spanska arvet märks verkligen här.

Låt oss ta en liten titt:

Det var ju Memorial Day weekend:

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Stranden:

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Mysiga gator:

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Glad bloggerska:

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Missionen:

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

The Court house:

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Vita byggnader så långt ögat når. Detta var biografen:

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Maken provar vin:

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Marinan:

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Butterfly Beach, sista kvällen:

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Om My life in Silicon Valley

Utvandrande smålänning som passande nog heter Christina och har flyttat till Amerikat med min Mathias (Karl-Oskar). Bloggar om vår vardag i det stora landet.
Det här inlägget postades i Foto, Resor, Utflykter och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

10 kommentarer till Några till från Santa Barbara

  1. Annika skriver:

    Mmmmmmm….
    JA! vad härligt det ser ut. Jag skulle gärna åka dit. Underbara bilder av härlig miljö!
    Förstår att ni hade en toppenhelg där!
    Kram!

  2. Anna skriver:

    Hej Christina!
    Ser hur mysigt ut som helst! Den orten skrivs upp på min ”One day-must see- California-list”! (har ingen sådan men nu skaffar jag omgående en…!!)
    Regn här just nu, rätt mysigt men tusan vad gräset växer. Stackars maken som ansvarar för det området. Han lär bli gråhårig innan denna vår/försommar har passerat!
    Sköt om dig!
    Kram Anna

    • Ha ha! Älskar redan din lista 😉
      Ja jag kan tänka mig att det växer…. klippa gräset är inte min favoritsysselsättning precis.. tur att jag slipper här 🙂 Men den skira grönskan ni har nu är ju underbar!
      Kram!

  3. Vilken härlig helg ni verkar ha haft vännen! Hoppas din kära make är nöjd med sitt 30-årsfirande 😉 Och jag är glad att du är tillbaka på bloggen. Har saknat dina bilder!! Kram.

  4. desiree skriver:

    Santa Barbara gillade jag också mycket då vi var där förra våren. Dessa Missions tycker jag är så vackra. Men det finns ju så mycket vackert här precis som du visar upp med dessa härliga bilder både gatorna och marinan och beachen sist men inte minst. Glad att ni fick njuta av en riktigt härlig Memorial Day weekend. Gillade ditt insta-inlägg också . Många fina och coola bilder.
    Kram!

  5. Anne-Marie skriver:

    Det spanska märks verkligen. En fin stil på byggnaderna. Helt annorlunda än östkusten i USA.
    Ser mysigt och vackert ut i Santa Barbara. Kram!

  6. Ruth i Virginia skriver:

    Båda mina döttrar gick på UC Santa Barbara på 70-talet. Brukade ”plugga” på stranden. 🙂
    En verkligt vacker stad.
    (Vi bodde i Palo Alto)

Kommentera

