Att ladda om

Ja jösses. Jag har inte riktigt hunnit med sedan innan jag var i Sverige. Att dessutom bli sjuk var ingen höjdare.

Men efter tre dagar av lökande känner jag mig nu som en ny människa med motivation och drivkraft igen.

Det är viktigt det där, att ta en time out, ladda om och komma tillbaka.

Jag har spenderat mycket tid med min Kindle och tidningar. Loggat ut lite mer.

Suttit här:

IMG_0642

Instagram

Läst Lean In av Sheryl Sandberg, en fantastisk bok som alla i karriären borde läsa, inte bara kvinnor utan även män. Den ger nya perspektiv och tankegångar.

Och i lördags var vi på någon sorts på landet-tjosan. Vi var lite trötta på att pilla oss i naveln. Tyvärr hade all mat redan tagit slut och det var stekhett på den här åkern. Men vi såg lite djur, jag hade på mig en romantisk dröm (det var för varmt för cowboyboots dock 🙂 ). Sedan tog vi happy hour i Morgan Hill. Oväntat men skönt.

Så vi tar väl några på landet bilder då, kameran har inte gått på högvarv de senaste veckorna precis…. 🙂

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Glad fotograf:

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Kasta lasso:

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Törstig häst:

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Kram på er! (Hoppas det finns några läsare kvar i cyberrymden 😉 )

Om My life in Silicon Valley

Utvandrande smålänning som passande nog heter Christina och har flyttat till Amerikat med min Mathias (Karl-Oskar). Bloggar om vår vardag i det stora landet.
Det här inlägget postades i Allmänt, Foto och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

12 kommentarer till Att ladda om

  1. desiree skriver:

    Härligt att du är tillbaka på banan igen. Håller helt med om att det är viktigt att ladda om batterierna ibland och ta en time out då man känner att man behöver. Vilken mysig uteplats ni har. En skön oas som ser perfekt ut för att ladda batterierna.
    Åh vad kul att få prova på att kasta lasso men jag kan tänka mig att det är svårt. Jag tror inte jag skulle lyckas men skulle tycka det vore jättekul att få prova på. Ugglan och Höken var ju otroligt fina.
    Vilken fin och sommrig klänning du hade också.
    Kram och ha en bra vecka.

    • Ja det tycker jag med 🙂
      Visst behöver man det, jag hade lyxen att kuna ta den tiden i helgen också.
      Ja den är mysig, hade helst haft utsikt över havet men man kan inte få allt 😉 Den blir som ett extra rum nu på sommaren.
      Ja det är svårt, jag hoppas jag nån gång får åka till Montana och träna 😉
      Kram!

  2. bortabrabloggen skriver:

    Härligt att få ladda om! =) Och visst är Sheryl Sandbergs bok så himla bra! Den väckte så himla många tankar hos mig, och håller absolut med dig om att även en hel del män borde läsa den. Kram

  3. Lotta skriver:

    Skönt att du mår bättre och att du laddat om!
    Lean In läser jag också btw 😉

    Och jag får sådan kick av dina bilder. Det ser skönt och sååå vackert ut. Jag vill ha klänning och hatt…och bli värmd av solen.

    Stor kram!!!

  4. Annika skriver:

    Jag är glad att du laddat om och känner dig piggare!
    GLAD att du skriver!
    Vilken myyysig uteplats ni har. GILLAR den skarpt. Urmysigt.
    OCH du är fin i din klänning. Anthro?
    OCH ugglan är supersöt där HEN sitter.
    Ljuvligt.
    Jag tycker OM dina bilder.
    KRAMAR!!!

    • Tack! Jag med 🙂
      Ja den är vårt extra rum nu, riktigt skönt! Som tur är kommer en trädgårdsmästare och fixar lite med det gröna och vi har sprinklers, annars skulle det inte vara så mycket kvar 😉
      Klänningen är från Forever 21 faktiskt, helt oväntat, sprang på den i Vegas 🙂
      Kram!!

  5. Anna skriver:

    Hej Christina!
    Härligt med lite country cowboy feeling på bloggen! Så varmt och skönt det ser ut!
    Skönt att må bättre också förstår jag! Här hemma njuter jag av ett förtrollat maj!
    Må så gott!
    Kram Anna

  6. Anne-Marie skriver:

    Din uteplats inbjuder till att sitta där. 🙂 Bra plats att ladda om batterierna. Skönt att du mår bättre.
    Ser varmt ut bland kullarna och hästarna. Klänningen var somrig och fin!
    Kram!!

Kommentera

