Coyote Hills

Just nu är det uppåt 30 grader här och strålande solsken. Men ibland är det molnigt, även i Cali. Hos oss händer det inte alltför ofta, större delen av året är solen en ständig följeslagare. Men en lördag för några veckor sedan såg det ut såhär. Som en kontrast till den blåa himlen.

Läste precis ut “Wild: From Lost to Found on the Pacific Crest Trail,” av Cheryl Strayed. Boken är hennes memoarer, om när hon ensam hikade en stor del av The Pacific Crest Trail som går från Mexikanska gränsen i söder till Washington i norr, för att på något sätt hitta tillbaka till sig själv igen. Våra hiker är en fis i rymden jämfört med hennes 🙂 Ja så det var dagens boktips, nu tar vi oss en titt på Coyote Hills, en halvtimmes bilfärd hemifrån oss.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Jag är fortfarande förkyld, sitter hemma och jobbar för att inte smitta någon och drunknar i ett hav av näsdukar.

Kram!

Om My life in Silicon Valley

Utvandrande smålänning som passande nog heter Christina och har flyttat till Amerikat med min Mathias (Karl-Oskar). Bloggar om vår vardag i det stora landet.
Det här inlägget postades i Foto, Utflykter och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Coyote Hills

  1. Annika skriver:

    Mycket vackra bilder!! Ja, jag avundas alla som tar sådana vandringar. Jag kan tro att det ofta blir att återuppväckas. Vi har Appalachian Trail på den här kusten, från Georgia och hela vägen till Maine. Såg precis en totalfascinerande dokumentär via netflix om den, och det gav verkligen mersmak. Att få vara så i naturen hela tiden. Mitt i den. Oftast i ensamhet.
    Din bok blir jag sugen på att läsa.
    OCH jag skulle gärna vandra delar av den led du visar så vackra bilder ifrån.
    Vallmo är så vackra förresten…(för det är vallmo va? Set lite ut som atlasblommor också)
    Kramar!!

  2. Anna skriver:

    Hej Christina!
    Hoppas din förkylning snart ger med sig. Segt!
    Kul med boktips! Den låter klart läsvärd! Roligt att höra om era vandringsleder, även den Annika ovan nämner! Jag blir vandringssugen! Med en liten och en till på väg lär det kanske dröja några år men sedan vill jag vandra uppe i norr igen. Mannen oh jag vandrade Kungsleden (en del av den) för några år sedan och jag älskade campinglivet bland snöklädda bergstoppar. Så vackert, så enkel tillvaro oh ja en upplevelse över det vanliga! Får väl bli en kompromiss nästa gång med fjällstation och dagsturer.
    Vackert ställe du fotat och besökt!
    Här har vi varit ute mest hela dagen i strålande solsken.
    Sköt om dig!
    Kram Anna

  3. desiree skriver:

    Jag älskar de där fina gula Kalifornia Poppies. Har också läst boken skriven och om Cheryl Strayed när hon vandrade längst med Pasific Crest trail. Mycket imponerande att ge sig ut på ett sådant äventyr själv. Tyckte boken var riktigt bra. Någon sådan hike tror jag aldrig att jag själv kommer att genomföra men ser fram emot lite kortare hikes här i Schweiz. Finns ju väldigt mycket fina trails i Alperna. Har köpt ett par hiking boots som väntar på att bli invigda.
    Krya på dig och hoppas du slipper allt vad förkylningar heter ett bra tag framöver.

  4. Anne-Marie skriver:

    California Poppies är så vackra tycker jag. Mysig utflykt ni gjort. Solen skiner mycket under sommaren här i Kalifornien och nu skall det bli riktigt varmt till helgen.
    Har hört talas om den där boken men inte läst den. Vilken vandring! Modig kvinna.
    Men, vilken envis förkylning du har. Hoppas att du kryar på dig snart. Kram!!

  5. Nina skriver:

    Men vilka fantastiska blommor! Otroligt fina och jag som inte brukar gilla orange färg på blommor men dessa hade jag gärna haft i trädgården. Kul att se dina fina bilder. Kram Nina

  6. bortabrabloggen skriver:

    Ljuvliga bilder! Krya på dig också förresten. Kram

Kommentera

