Welcome home

…… sa tulltjänstemannen när jag lämnade min lapp till honom. Turisterna fick röntga väskan men jag fick gå förbi. Och så tillade han ”well at least one of your homes”.

Kändes lite speciellt på något sätt. Jag har två hem och jag blev välkomnad tillbaka till mitt andra. Att bli accepterad och integrerad, det vill vi ju alla.

Men oj så jetlaggad jag är. Mamma mia.

Nu sova. Imorgon lång dag.

Tack för uppmuntrande ord om min resa! Kram!

Om My life in Silicon Valley

Utvandrande smålänning som passande nog heter Christina och har flyttat till Amerikat med min Mathias (Karl-Oskar). Bloggar om vår vardag i det stora landet.
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Welcome home

  1. bortabrabloggen skriver:

    Sov gott nu, skönt att resan gick bra till slut! =)

  2. Annika skriver:

    Det var ju en trevlig inspektör. De är sällsynta.
    Välkommen tillbaka!
    Må inte jetlagen var alltför prövande.
    Kram!!

  3. Anna skriver:

    Hej Christina!
    Välkommen hem! Kan tänka mig att det är härligt hos er så här års! Här hemma är våren äntligen här (ja du vet ju som varit på plats!), njuter så av ljus, växtlighet och varmare temperatur.
    Hoppas jetlagen snart ger med sig!
    Kram Anna

  4. Anne-Marie skriver:

    Visst är det trevligt att få ett litet trevligare bemötande än det man får som turist. 🙂
    Jetlagen är ju ”standard” med den stora tidsskillnaden – litet lättare tycker jag det är när man åker tillbaka till USA. Hoppas att du snart piggnar till. Kramar!

  5. Lotta skriver:

    Trevliga han var!!

    Och två hemma. Så är det!

    Skönt att resan har gått bra och att den är över 😉 Hoppas helgen varit bra och att tröttheten känns mindre nu.

    Kram ❤

Kommentera

