Livstecken

Ja, jag lever och har det bra🙂 är just nu på besök i Sverige, därav den utdragna tystnaden. Innan det var det jobb och så den amerikanska mardrömmen, The Taxes. Åh vad jag saknar Sveriges deklarationer! I Amerikat är det i princip omöjligt att klara utan advokat….

Back to Sweden. Här har jag hunnit med ganska mycket redan. Ätit Marulkskind för första gången, druckit drinkar, ätit goda middagar, varit på möhippa, firat vän, träffat mina fina, fina vänner. Dom är bäst! Nu fixar jag och donar i Småland och går hundpromenader och jobbar mot Amerikat på kvällarna, ibland in på nätterna. Sova? Det verkar som min kropp inte tycker det behövs. Min jetlag är insomnia helt enkelt.

Här kommer några Instagrambilder på lite av det jag har för mig och så ska jag bättra mig snart.

20130418-213445.jpg

20130418-213512.jpg

20130418-213538.jpg

20130418-213702.jpg

20130418-213720.jpg

20130418-213736.jpg

Om My life in Silicon Valley

Utvandrande smålänning som passande nog heter Christina och har flyttat till Amerikat med min Mathias (Karl-Oskar). Bloggar om vår vardag i det stora landet.
Det här inlägget postades i Allmänt, Resor och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Livstecken

  1. Annika skriver:

    Vad trevligt att du är hemma. Jag vet ju det tack vare Insta (prisa Insta!!).
    Mysigt att vara hemma på våren.
    Ja, vi har också revisor till våra skatter. Det är tryggast så. Visst,det är komplicerat.
    Peter brukar sköta hela den biten. Jag bara skriver under, haha…
    Njut av Småland.
    Kramar fr mig!

  2. Anne-Marie skriver:

    Härligt med Sverigebesök!🙂
    Nej du, de amerikanska deklarationerna är inte roliga. Som tur är har jag en rätt enkel deklaration nuförtiden som jag till och med klarar av att göra själv.
    Ser ut som om du har en fin tid med den svenska våren.
    Kramar!

    • Ja det är härligt!🙂
      Nej, de måste ju ändå vara en av de mest komplicerade känns det som🙂 Du måste ju ha lite rutin nu också🙂
      Har börjat läsa ikapp på din fina blogg, väldigt intressant inlägg om att flytta tillbaka till Sverige🙂
      Kram!

  3. desiree skriver:

    Låter superhärligt. Så kul att du är tillbaka på bloggfronten, har saknat dina inlägg. Jag drar till Sweden idag faktiskt och ska vara hemma någon vecka och hälsa på. Ska bli jättekul. Fortsätt njuta och ha det gott.
    Kram!

  4. Tack vännen! Jag har saknat att titta in hos dig också, nu ska jag komma tillbaka🙂
    Ha det så underbart i Sverige!!
    Kram!

Kommentera

