I’m back! (Med en Liebster Blog Award)

Jag är en riktigt dålig bloggerska just nu. Suger verkligen. Kastades in i en hektisk vardag igen efter Las Vegas. Inte har jag kollat in på era bloggar heller. Nåja, det kan bara bli bättre. Har inte laddat in bilderna från Vegas förrän ikväll heller.

När jag var i Vegas fick jag en Liebster Blog Award från fina Kim. Jag tackar så mycket! So here it goes:

Vad ville du bli när du var liten?
Jag kommer knappt ihåg längre. Det är lite sorgligt. Det mesta hade med djur att göra på något sätt iallafall. Jag har tappat bort mina barndomsdrömmar. Men vad jag minns så var det en blandning av hoppryttarinna och veterinär. Djur var oftast inblandade i mina drömmar.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Vad är du idag?
Jag är varken hoppryttarinna eller veterinär. Min titel är just nu Head of Communication, PR & Event på en non-profit här i Silicon Valley. Och äntligen känns det som att jag har hittat rätt. Jag får ha en fot kvar i tech-världen medan den andra får utforska nya marker.

Vart vill du helst resa?
Det är en svår fråga, jag vill resa överallt! Jag är en riktig resenörd, får aldrig nog. Just nu så står Sydamerika högt på listan, Montana för att driva kor och så Australien och Nya Zeeland som jag hoppas få se en dag.

Var ser du dig själv om fem år?
Knepig fråga det där. Jag vet att man ska ha målsättningar och göra planer men jag vet också att livet har sin egen plan och kan bite you in the ass any time. Så om jag och mannen fortfarande är så lyckliga som vi är idag, trivs med det vi gör och mår bra så ordnar sig nog det mesta annat. Kan jag fortfarande komma inspringandes i sovrummet, dra av en väl vald fras av California Dreamin’ för maken som ligger och läser bloggar medans jag försöker få tag i hans fot för att ha den som mick så ordnar det sig. (True story, hände ikväll).

Rött eller vitt?
Rött, fast jag får så ont i huvudet. Om vi pratar vin.

Sommar eller vinter?
Ha, den var lätt! Sommar! Varför tror ni vi trivs så bra i Cali🙂

Skog eller hav?
Uppvuxen i de småländska skogarna men jag säger hav. Vet inget bättre än ljudet av vågor som rullar mot stranden. Magiskt. Vind i håret, doft av tång, samla snäckor på stranden.

Vad gör dig ledsen?
Att vi människor kan vara så idiotiska och själviska vissa gånger.

Vad är det bästa du vet?
Skratta. Maken. Mina vänner. Skratta med maken eller mina vänner. Resa. Resa med mina vänner eller maken. En soluppgång vid havet. Höra hästar tugga hö i stallet. Sånt.


OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Kram på er!

Om My life in Silicon Valley

Utvandrande smålänning som passande nog heter Christina och har flyttat till Amerikat med min Mathias (Karl-Oskar). Bloggar om vår vardag i det stora landet.
Det här inlägget postades i Allmänt, Foto, Livet och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till I’m back! (Med en Liebster Blog Award)

  1. Fourmum Anette skriver:

    Åh vad jag instämmer med dina svar😉 Kram!

Kommentera

