Maverick’s Beach and Pillar Point Bluff

Nu kastar vi oss från gala till stränder och surfare.

I söndags tog vi en liten utflykt till en del av Half Moon Bay vi inte varit i förut. Vädret var underbart och vi ville båda vara ute och röra på oss lite så vi packade lite picknick och drog iväg.

Maverick’s Beach:

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

De här färgerna alltså. Man smäller av. Så blått.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Utsikt från Pillar Point Bluff:

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Ganska brant.

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Pillar Point Air Force Station:

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Inget för den höjdrädde.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Ser ni den lilla figuren i blå jacka där nere? Vi var där när tidvattnet gick ut och det skapades ”tide pools” där många gick och utforskade.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Det blev en rejäl bildbomb ikväll men det är så svårt att välja ut bara några bilder när det är så vackert.

Vi avslutade på Half Moon Bay Brewing Company. Vi var inte ensamma där en solig dag som denna kan jag säga.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Kram!

Om My life in Silicon Valley

Utvandrande smålänning som passande nog heter Christina och har flyttat till Amerikat med min Mathias (Karl-Oskar). Bloggar om vår vardag i det stora landet.
Det här inlägget postades i Foto, Utflykter och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

9 kommentarer till Maverick’s Beach and Pillar Point Bluff

  1. Annika skriver:

    WOW vad vackert!!!
    Jösses , om jag bodde där du bor skulle min kamera gå varm hela tiden.
    Dina bilder är underbara!!
    SÅG filmen ”Chasing Mavericks” i helgen om surfare JUST där, en sanna historia. SÅ bra.
    Jag kan verkligen rekommendera den filmen!
    FATTAR inte hur de VÅGAR!!!
    Kramar!

    • Visst är det!! ja det är svårt att inte ta ed kameran 🙂
      Den filmen har jag hört talas om, bra att du påminde mig! Om jag inte kommer ihåg fel så utspelar den sig i Santa Cruz. Fattar inte heller hur de vågar. Var en RIP skylt uppsatt på stranden, två unga killar som hade dött. Så ja, det är en lek med döden, förstår inte hur de vågar heller men det är säkert helt underbart och vilken kick det måste vara!

      Kram!

  2. Anne-Marie skriver:

    Vilken strand! Så vackert. Kusten i Kalifornien har jag inte besökt tillräckligt. Har mest blivit kusten i Oregon. Tack för fina bilder. 🙂 Kram!

  3. Lotta skriver:

    AH, så läckert!!!

    Cali. Jag vill byta kust ett tag. Få uppleva det här. Nosa lite på det åtminstone 😉

    KRAM!! Tack för härliga bilder

  4. Channal skriver:

    Vilket ställe! Underbara bilder!
    Älskar att få se allt fantastiskt du får uppleva.

    KRAM Anna

  5. Ping: Santa Cruz in my heart | My life in Silicon Valley

Kommentera

