En lunch i Los Gatos – B&W edition

Då tar vi oss från San Franciscos klarblåa himmel i gårdagens inlägg till ett svartvitt Los Gatos. Tittade tillbaka i bloggarkivet och Los Gatos besökte vi för första gången när vi varit här knappt en månad. We fell in love och återkommer då och då för en lunch på Los Gatos Coffee Roasting Company.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Vi äter alltid samma sak, crepes ska det vara. Och så en kaffe på det🙂

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Så tog vi bilder på varandra också. Nördiga som vi är. Maken körde film förstås så hans bilder får vi vänta på😉

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Sedan strosade vi runt lite på gatorna. Jag har sett minst fyra affärer som säljer brudklänningar här.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Jag ville nästan gifta mig igen när jag så den här. Obs, med samma man!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Inredningsaffärer finns det också gott om. Jag gillade de här bokstöden.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Nu ska jag ta och knyta mig. Bootcamp två dagar på raden sätter sina spår. Igår somnade jag som en stock mitt i en mening🙂

xoxo

Om My life in Silicon Valley

Utvandrande smålänning som passande nog heter Christina och har flyttat till Amerikat med min Mathias (Karl-Oskar). Bloggar om vår vardag i det stora landet.
Det här inlägget postades i Foto, Utflykter och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

12 kommentarer till En lunch i Los Gatos – B&W edition

  1. desiree skriver:

    Låter som ett underbart ställe. Kul att hitta sådana här favoriter och smultronställen. Den första brudklänningen var ju skit läcker och cool. Skulle jag gifta mig igen hade jag lätt kunnat välja denna. Gillar även de söta plåtburkarna hundkex motivet. Visst är det en underbar känsla att somna extra gott efter att man tränat.
    Kram!

    • Ja det är så mysigt, ett ställe att slappna av på och bara må gott!
      Dessa brudklänningar alltså…. ville inte titta på prislappen, men fina var dom🙂
      Håller med om att det är en underbar känsla, man sover så gott!
      Kram!

  2. desiree skriver:

    Glömde kommentera förra inlägget om Food trucks. Jag tycker just dessa food trucks är himla coola. Vilket kul uppdrag att få spåra upp dem och fota dem. Pizzan ni fick såg ju helt makalöst god ut! Den knall blå himmelen ni har är ju bara så fantastisk. Den kommer du säkerligen alltid sakna om du lämnar Cali.
    Bröden som var bakade som minisköldpaddor var ju hur gulliga som helst. Jag hade inte kunnat motstå att köpa en sådan om jag hade gått förbi där.
    Kram!

    • Ja visst är dom coola! Var så roligt att ”spåra upp dom”.
      Pizzan var underbart god! Så coolt att dom bakar dom där🙂 Och ja, den blå himlen kommer vi alltid att sakna, det är jag säker på🙂

      Kram!

  3. Annika skriver:

    Fint med svartvita bilder. Jag tänker ofta att jag borde plåta mer i BW, men det blir sällan av. Tyvärr gör jag sällan om dem till BW efteråt heller.
    Men jag gillar verkligen dina bilder.
    Los Gatos verkar vara mysigt.
    Kramar!!

  4. Anne-Marie skriver:

    Häftigt med svartvita bilder. Jag blir litet avis när jag ser alla mysiga affärer och restauranger ni har kring knutarna. Här i ”obygden”😉 är det tunnsått. Crepes låter supergott. Var länge sedan jag åt. Kram!

  5. Channal skriver:

    Vilket mysigt ställe!

    Jag gillar svartvita bilder… blir mer skärpa! Snyggt!!
    KRAM Anna

  6. Anna skriver:

    Hej Christina!
    Kul med svartvita foton och vilken mysig del av SF! Maken har just kommit hem med ett 55-300 mm objektiv till mig (visst missöde med det förra som var 55-200 mm). Längtar efter att få fota close ups! Igår hade vi hela 12 grader, alldeles vindstilla och solsken. Idag modesta 3 grader igen men bara att få uppleva temp över 10-graders sträcket får en att hoppa av lycka!!
    Må så gott!
    Kram Anna

Kommentera

