Kindpussar

Alla europeiska vänner ska envisas med att kindpussas. Varför? Vad är det för fel på en hederlig svensk kram? Kanske gör man detta i Sverige med, bara att jag inte tänkt på det?

Jag blir iallafall lite smått obekväm, för jag vet aldrig åt vilket håll man ska börja?

Ska man köra två eller tre?

Jag måste öva på att vara sådär sval, kontinental.

Glida fram och säga, ”Darling, it so good to see you” mwah, mwah! (eventuellt ett tredje mwah?)

(Märks det att min man är bortrest och jag har för mycket tid att tänka på saker?). Men det känns som en hel vetenskap det här.

Mwah på er! 😀

Om My life in Silicon Valley

Utvandrande smålänning som passande nog heter Christina och har flyttat till Amerikat med min Mathias (Karl-Oskar). Bloggar om vår vardag i det stora landet.
Det här inlägget postades i Allmänt, Christina funderar. Bokmärk permalänken.

11 kommentarer till Kindpussar

  1. desiree skriver:

    Intressant det där. Just som du säger så är kindpussarna något som man kommer i kontakt med nere på Europeiska kontinenten. Från vilket håll man börjar och hur många beror nog på vart ifrån personen är i fråga. Här i Schweiz är det kindpussar som gäller då man som tjej hälsar på någon annan tjej eller kille. Tre stycken ska det vara har jag fått lära mig. Men jag håller med dig om att den svenska kramen känns bättre. Jag upplevde att det var mer kramar än kindpussar bland amrisarna. Vad är vanligast då du hälsar på Amerikanska vänner i CA?
    Jag skickar en kram till dig.

    • Intressant att höra hur det är i Schweiz. Det verkar vara olika per land, så mycket har jag listat ut 🙂
      Amerikanska vänner hälsar jag på med en kram, har aldrig varit med om kindpuss där 🙂
      Jag skickar en kram tillbaka 🙂

  2. Annika skriver:

    HAHA!
    True dat!
    Jag blir också osäker.
    Bättre som att köra i sve och i USA, med en liten kram. Eller inget alls.
    Men jag har också alltid känt mig lite osäker vid kindpussar, speciellt då det ska pussas två-tre ggr. Hjälp!
    I USA är det kramar som gäller, det känns tryggt 🙂
    Fniss.
    Kram!!!

  3. Channal skriver:

    Det där med kindpussar känns konstigt! Inget vi gör här! Ett hederligt fast handslag med ögonkontakt gillar jag bäst! Kramar är till för nära speciella vänner!

    KRAM Anna

  4. Boel i Sydney skriver:

    Eller hur… Australier kor pa en puss, min franska kompis tva, och min tyska kompis tre! Undrar ocksa om det ar nagot de har borjat med hemma i sverige?

  5. Lotta skriver:

    I know 🙂 Jag hänger med och gör lite som jag tror.

    Sval och kontintental vill jag också vara 😉

    KRAM!
    Lotta

Kommentera

