LA tip: LACMA

Los Angeles County Museum of Art.

Idag har varit one of these days, ni vet. Inget att rapportera precis. Har svårt att skaka av mig när jag gör misstag. Oh well.

Så vi tar ett LA tips istället. Ni kanske tycker det är totally lame, som man säger här i amerikat, att visa semesterbilder så långt efter semestern🙂 Men bildarkivet svämmar över och jag hinner aldrig blogga när vi är på semester. Men ikväll fick jag ett sånt sug efter LA när jag satt och kollade igenom gamla bilder.

LA överraskade oss. Vi älskade det. Det trodde vi inte. Mycket tack vare museum som detta. The Getty Center var den absoluta favoriten. Men LACMA kommer som god tvåa. LA är ett bra ställe att tillbringa en city weekend på helt enkelt. Det finns så mycket att göra eller så kan man bara hänga på stranden om man vill det.

Men så var det ju LA som jag drömde om där i flickrummet, uppväxt med Baywatch och Beverly Hills 90210. Inte konstigt att hon blev alldeles till sig när hon kom till LA.

Nu kollar vi in LACMA.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Väl värt ett besök.

XX

Om My life in Silicon Valley

Utvandrande smålänning som passande nog heter Christina och har flyttat till Amerikat med min Mathias (Karl-Oskar). Bloggar om vår vardag i det stora landet.
Det här inlägget postades i Foto, Resor, Utflykter och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till LA tip: LACMA

  1. desiree skriver:

    Riktigt coolt museum. Jag minns att jag läste om detta i guideboken då vi var i CA förra året i mars. Vi passerade faktiskt bara LA som hastigast då vi landade och flög hem därifrån. Måste erkänna att jag inte prioriterade någon tid i LA eftersom det inte varit min favoritstad. Men jag inser att jag kanske ska ge stan en till chans framöver och det här museet skulle jag absolut kunna tänka mig att besöka.
    Håller med om att bloggens värld är fantastisk för man upptäcker så många ställen man aldirg skulle gjort annars. Älskar att få följa med på ett litet hörn och få inspiration till framtida resor.

  2. Annika skriver:

    Härliga bilder. Christina. Vilka vackra vinklar och vackert ljus.
    SÅ läckert!!
    ja, dit skulle jag gärna åka, och Karolina också.
    Vilken dröm att gå omkring där och spana.
    Har aldrig varit i LA, och har ingen längtan heller.
    Men vissa platser där vore ju för häftiga att SE och uppleva. One of these days!!
    Ni har så nära till LA att ni bara jan åka ner lite lätt. Love it.
    KRAMAR!!

  3. Anna skriver:

    Suverän idé tycker jag att du tar med oss i din semesterfotoskörd så här lite off season! Precis vad jag behöver! Jag blir riktigt nyfiken på LA efter din beskrivning av staden! Bra museum kan höja en stad eller en resa! Jo nog minns man serien Beverly Hills. Coola tjejer och killar!!!
    Sköt om dig!
    Stor kram Anna

  4. Lotta skriver:

    Läckert! Hela LA känns rätt. Jag måste få till det, så jag kommer dit någongång. Var där senaste när jag 21….det är alldeles för länge sedan😉

    Avis på ert sköna väder!

    Stor kram
    Lotta

    Ps. har också haft ”one of these days…”

Kommentera

