Papper eller digitalt?

Ibland känner jag mig som en luddit här i Silicon Valley.

Jag känner just nu ett starkt behov efter en kalender i papper. Inte bara ha en i telefonen. Jag vill skriva på papper, plita ner saker, ha en överblick. Men det blir egentligen bara fler kalendrar att uppdatera. Och telefonen är ju alltid med.

Dessutom vill jag anteckna på papper. Inte på paddan eller laptopen utan hederligt papper. Älskar mina Moleskin.

Älskar dock min Kindle. Även om jag ibland vill läsa en pappersbok. Men min Kindle vinner i längden. Jag behöver inte längre släpa på fem böcker.

Så vad är nästa steg? Börja fota film😉 Ta den där mörkrumskursen i San Francisco? Något säger mig att jag inte har tålamodet.

Hur gör ni? Papperskalender eller kalender i telefonen? Penna och anteckningsblock? Har man det längre? Jag som gjorde så fina anteckningar på universitetet med olika färger på pennorna till och med. Nu kan jag knappt läsa vad jag har skrivit för hand.

Mvh

Christina, The Luddite.

 

Om My life in Silicon Valley

Utvandrande smålänning som passande nog heter Christina och har flyttat till Amerikat med min Mathias (Karl-Oskar). Bloggar om vår vardag i det stora landet.
Det här inlägget postades i Christina funderar. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Papper eller digitalt?

  1. desiree skriver:

    Blir helt lycklig över att inse att det finns fler som jag. Känner mig helt stenålders då jag precis som du också helst vill anteckna med papper och penna och ha en hederlig vanlig papperskalender. Det var ingen som använde papper länge på mitt jobb i Sverige. De slutade till och med köpa in papperkalendrar (jag fick smygköpa en själv). Allt skrev ner i kalendern i moilen som var synkad med kalendern i Google Docs som vi jobbade i. På alla möten tog alla med sig sina laptops och skrev och antecknade med medan jag satt där och gjorde revolt med mitt block och min penna.
    Moleskins är så himla fina. Penna och papper tack för min del och sedan får resten av världen kalla mig stenålders.
    Kram!

  2. Annika skriver:

    Jag har min väggkalender som jag skriver upp saker i. Den har jag gjort själv via My Publisher med egna bilder.
    Det andra skriver jag ner i mobilen.
    Men jag skriver fortfarande gammal hederlig dagbok, och kommer inte att sluta med det.
    Skriver jag ner saker blir det alltid med papper och penna på ett block.
    Jag har inte kommit till Kindle/Nook stadiet än. Riktiga böcker och tidningar för mig.
    Nej, ngn kurs i gammalt hederligt foto skulle jag nog inte hoppas på. Men det är ju otroligt att de fortfarande finns.
    Men, det är väl en ganska stor skara som plåtar med film ännu. Din make är väl en av dem?
    LP skivorna verkar vara heta också.
    Men, nej, en sådan skulle jag inte heller införskaffa.
    Kramar!!

    • Ja, dagböcker måste man väl ändå skriva för hand tycker jag🙂
      Det är absolut många som kör film än, det har fått ett uppsving tycker jag. Många unga som går mörkrumskurs och så maken förstås🙂
      Och ja, LP är tillbaka, kan nog överleva CD:n som nog snart är stendöd🙂
      Kram!!

  3. Boel i Sydney skriver:

    Jag har en papperskalender som jag anvander flitigt men alskar aven att man kan stalla in sa att kalendern pa mobilen piper nar man behover bli pamind:) Jag ar lite radd for att skriva viktiga saker pa padden eftersom jag inte riktigt litar pa elekronik😉 Kanns som det bara kan forsvinna om man trycker pa en fel knapp eller tva. da kanns det sakrare att skriva pa papper. Kram!

Kommentera

