My funny valentine

But don’t change a hair for me
Not if you care for me
Stay little valentine stay
Each day is valentines day

Älskar den här sången.

Dagen. Inte så värst. Jag är allt för att fira kärlek och vänskap.

Men den här dagen är så kommersiell här. Alla amerikanska vänner verkar tävla i vem som får flest ballonger och blommor skickade till jobbet och vem som äter finast middag. Jeez, enough already.

Sorry, nu ska inte jag vara en sån där tråkmåns🙂

Jag har ju lagat min specialrätt, chilli i crockpoten. Den blev perfekt! Sa maken i alla fall. Jag har fortfarande inte fått tillbaka smaken ordentligt så en fin middag på restaurang hade varit bortkastad på mig. Köpte en bunt rosor till överpris och en tårta på Trader Joe’s. Så visst har vi firat lite.

IMG_0292

Tack för alla krya-på-dig hälsningar! Dom hjälper! Jag börjar äntligen bli piggare. Yay!

Så Happy Valentines på er! Don’t forget, each day is valentines day…..

Om My life in Silicon Valley

Utvandrande smålänning som passande nog heter Christina och har flyttat till Amerikat med min Mathias (Karl-Oskar). Bloggar om vår vardag i det stora landet.
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till My funny valentine

  1. desiree skriver:

    Fin tårta och lite färska snittblommor är aldrig fel. Firade inte så mycket här heller men jag fick en bukett med tulpaner från maken. Han vet att jag älskar tulpaner. Jag hade köpt lite färska jordgubbar till efterrätt som var så otroligt goda. Det var mycket både blommor och choklad som gällde nere på stan här igår.
    Skönt att du börjar må bättre och sakta men säkert känner dig lite piggare. Ta det lungt i början och pusha inte för mycket utan nu är det viktigt att du får bli helt återställd. Du kommer ändå hinna ta igen all träning och sådant snabbt igen då du är helt frisk.
    Kram!

  2. Annika skriver:

    ÄLSKAR också den sången. Den måste vara BLAND de finaste och vackraste sånger som ngnsin skrivits.
    Tror du inte? ÄLSKAR den!!
    EXAKT, i förrgår då min frisör, den vackra 44 åringen, beklgade sig över dagen V gick det rätt in i mitt hjärta.
    Hon sa att det är en plåga att vara på jobbet då blombuden väller in med blommor, choklad och ballonger.
    Det är en sådan himla show OFF!!!!
    Jag gillar dagen som sådan, men önskar lite mer måtta.
    Vi tog det lugnt hemma med prosecco, lite choklad och lite hämtmat.
    Kram!!

  3. Anna skriver:

    Hej där!
    Skönt att du mår bättre! Vi skulle haft hämtmat från favorit italienaren i Lund igår kväll men då mannen var hemma med lilleman sköt vi på det ett dygn. Så ikväll blir det italienskt här!! Instämmer i att det lätt blir väldigt överdrivet med denna dag. Men det går väl an för oss som har en darling att fira med, tror många andra känner sig ensammare än någonsin just denna dag på året. Minns själv hur det kunde vara under singeltiden.
    Ja amerikanarna verkar göra allting BIG, så även denna dag!!
    Önskar dig en fin helg!
    Kram Anna

  4. Channal skriver:

    The V-Day har vi ju varje dag är i bloggvärlden! Ännu mer kärlek varje dag!

    Fast visst har det blivit lite mer kommersiellt här i Sverige också! Jag köpte faktiskt inget!! Jag fick gulliga sms från mina döttrar och jag gjorde små kort till dem! Jo, av mannen fick jag röda rosor! Sen såg jag samma bucket hos flera fb-vänner som de hade fått av sina män! Det blev nästan lite pinsamt! Så jag var tvungen att göra detsamma! Visa buketten på fb!! Haha! Fast blommor får jag lite då o då!

    KRAM Anna

  5. Lotta skriver:

    Topp att du mår bättre!! Ett stort fång hjärtan och kramar från mig!!
    🙂

    xoxo

Kommentera

