Super Bowl Sunday

Idag var den stora dagen. Då 49ers skulle ta hem super bowl efter 18 års väntan.

Vi européer ville inte vara sämre än att prova på att göra en riktig super bowl med grillning, blaskig öl och chips och dipp och allehanda onyttigheter.

Jag hade till och med en T-shirt. Min första super bowl när jag överhuvudtaget brytt mig. Sa någon grilla i februari? Jag är på!

Superbowl

Det blev otroligt spännande på slutet och alla blev väldigt engagerade. 49ers gjorde en makalös upphämtning men det räckte inte riktigt till tyvärr. Men min första riktiga super bowl var var på det hela en riktigt bra upplevelse och en ursäkt för att äta och dricka gott på en söndagseftermiddag :-) Alla dessa män i tajta guldbyxor gjorde det ju inte heller sämre. Fast jag tycker fortfarande ”hand egg” är ett mer passande namn än football😉

Annars har det varit en lugn helg. Vi har fixat med sånt man måste göra. Shoppat lite. Faktisk veckohandlat! När hände det senast? Så vi inte behöver åka till Trader Joe’s varje kväll och fundera på vad vi ska äta. Och så har vi fikat. Mums! Jag kan inte gå på diet.

IMG_0262

Jag besökte Sephora och köpte lite nytt smink. Jag sminkar mig inte speciellt mycket. Orkar helt enkelt inte. Det måste gå snabbt och enkelt på morgonen. Men nu träffade jag en säljare som förstod. Ho gav mig två produkter, Diorskin Nude BB Cream och en bronzer duo från Hourglass tjoff tjoff, klart! Kan nog jag också klara av ibland🙂 Great stuff!

IMG_0263

Och så, ta da! Ny frisyr! (och nya sminket)

IMG_0264 IMG_0265

Alla bilder tagna med iPhonen. Börjar bli lat även där. Får nog bli en fotoutflykt snart!

Nu är det dags att sova här. Imorgon ny vecka! Ha det gott!

IMG_0268

Vad gör jag med den här nu?

Om My life in Silicon Valley

Utvandrande smålänning som passande nog heter Christina och har flyttat till Amerikat med min Mathias (Karl-Oskar). Bloggar om vår vardag i det stora landet.
Det här inlägget postades i Allmänt, Christina funderar, Vårt nya hem och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

9 kommentarer till Super Bowl Sunday

  1. Anna skriver:

    God morgon Christina! Låter som en kul dag med gemensam Super Bowl! Härligt att grilla i februari!
    Du är jätte fin i ny frisyr och make up. Natural!! Här är dagis stängt för planering idag och jag och lilleman har mysig hemmadag. Just nu frukost i soffan till Bolibompa!!
    Önskar dig en bra start på nya veckan!
    Kram Anna

  2. Annika skriver:

    Super Bowl är kul. Det är verkligen tradition. Ja, Baltimore vann ju så jag beklagar😉
    Det roligaste med SB är allt runtomkring matchen, och partyt man är på.
    Sephora, det är grejer det!! Älskar den affären.
    Ajfånen tar ju helt OK bilder, och den är alltid med.
    Så why not?
    Men inte slår den en riktigt kamera.
    Kramar!!

  3. Channal skriver:

    Wow så snygg du är! Lite färg gör mycket. Rosig o fin!! Jag har funderat på BB-kräm! Dior är bäst! Ska nog testa den till sommaren!

    Superfotboll är en jättegrej, som Mello här hemma har jag förstått =) ! Hörde på radion att reklamen är lika viktigt under SB! Reklam och Beyonce och stora män i tights! Inte helt fel!

    KRAM Anna

    • Nämen tack för komplimangen! Ja, jag kan verkligen rekommendera BB-krämen, love it!

      Ja, det är jämförbart, helt klart! Undra om de hade Super Bowl som inspiration när de gjorde om Melodifestivalkonceptet🙂
      Ja reklam är grymt viktig, jösses vilket hallå det är om dom🙂 Beyonce var het kan jag säga!
      Kram!

  4. Fourmum Anette skriver:

    Så fin du är!! Måste nog kolla in det där sminket😉 Jag sminkar mig väldigt sällan, brukar fuska och färga ögonfransarna ibland😉 Ha det bäst!! Kram

  5. Snygg som alltid! Vi tyckte det var väldigt skönt att det var super bowl när vi körde ifrån Tahoe. Nästan ingen trafik🙂 Vi följde dock med lite på internet. Första gången vi checkade låg SF vääääldigt mycket under, andra gången hade dom tagit in nästan allt. Förstår det måste ha varit en spännande match. Hoppas det går bra på jobbet!! Vi får ta en uppdateringsdejt om inte så länge. Kram.

Kommentera

