I love hiking!

Jag har väl aldrig beskrivit mig själv som en ”outdoorsy person”. Maken och jag hajkade aldrig i Sverige. Å andra sidan har jag spenderat mycket av min lediga tid i stallet och på hästryggen i skogen.

Men sen vi kom hit har jag blivit ordentligt biten. Det är så lätt. 20 minuter med bil och den finns fantastiska vandringsmöjligheter. Vädret är kanon för det mesta. Hikinggrejer är billigt. Jag fyndade mina vandringskängor på Timberland outlet för 25 dollar. Jag hatar att springa. Men hajka. Love it.

Idag var det Meetup med European Expats och vi gick 11.04 miles (de där 0.04 milsen är viktiga att ta med😉 ) med. Ungefär 17.8 km. Inte så illa.

Vad som nu är illa är min träningsvärk. Efter att ha knappt rört sig på en månad så känns det kan man säga. Aj, aj, aj.

Lite bilder från idag:

hiking1_2013 hiking2_2013 hiking3_2013 OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Det var alldeles klart idag så man såg hela Bay Area lång där nere:OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

 

 

 

 

 

 

Någon hade tappat sin bilnyckel….

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Vi avslutade med öl och hamburgare🙂

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A lovely day! Imorgon börjar jag på riktigt på mitt nya jobb. Hur jag ens ska kunna sitta eller gå undrar jag🙂

 

Om My life in Silicon Valley

Utvandrande smålänning som passande nog heter Christina och har flyttat till Amerikat med min Mathias (Karl-Oskar). Bloggar om vår vardag i det stora landet.
Det här inlägget postades i Foto, Utflykter och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

12 kommentarer till I love hiking!

  1. desiree skriver:

    Kul med hiking! Underbart att ni har så många fina vandringleder att välja bland i ert närområde. Det är ett underbart sätt att både komma ut i naturen och få upptäcka sina omgivningar. Jag ser fram emot en hel del hiking här i Schweiz senare i vår när det blir lite varmare och nice ute. På vår lista står att köpa vandringskängor.
    Spännande med nya jobbet denna vecka. Önskar dig stort lycka till. Du får berätta mer i slutet på veckan. Nyfiken på att höra lite mer om ditt nya jobb som verkar jättekul och spännande.
    Kram!

    • Ja jag har blivit riktigt biten nu när det är så lätt🙂 Det lär ju vara alldeles underbart i Schweiz, den naturen alltså! Det står på min lista att göra någon gång.

      Tack, tack! Första dagen avklarad, nu är jag trött🙂
      Kram!

  2. Channal skriver:

    Oj vilka stammar! Tjusigt! Så kul att upptäcka nta vackra platser.

    Jag är en gammal scout =) Min dröm är att vandra i Alperna på våren!

    KRAM Anna

  3. Annika skriver:

    DET var sannerligen en hajk du kan vara stolt över,
    HATTEN av!!
    OCH vackra bilder därtill!
    Lycka till med nya jobbet!!!
    KRAMAR!!!!

  4. Ser heeeelt fantastiskt ut!!! Nästa gång hänger jag med🙂
    Lycka till på jobbet! You can do it!!
    Kram!

  5. Anna skriver:

    Hallå Christina!
    Jag fullkomligt älskar att få hänga med på era vandringar, bilturer, vinprovningar och allt vad ni hittar på i Californien!!! Även detta inlägg piggar upp i vintermörkret!
    Imorse satt jag tidigt och åt frukost och läste ett resreportage från Sonoma Valley. Så sugen jag blev!! Vilket ställe det verkar vara.
    Önskar dig all lycka till imorgon!
    Stor kram din bloggvän i Skåne
    -Anna

  6. Lotta skriver:

    Du är bäst!

    Älskar att ni gick 11.04 miles och att det finns en lost and found som ser ut just så där😉

    Och att ni rundar av med öl och hamburgare. Någon hejd på det hela får det ju vara😉

    LYCKA TILL imorgon! Det kommer gå jättebra!

    KRAM!

    • Ha ha, tack!
      Ja den där lost and found var riktigt rolig🙂 Mindre kul att tappa bilnyckeln.

      Ja precis, man kan ju inte vara för hurtig, lite balans får det ju vara🙂 Man måste hålla motivationen uppe när man vandrar också🙂

      Kram!

Kommentera

