Isla Mujeres – A little piece of paradise

Nu var det länge sedan vi besökte Mexico, tycker ni inte det? Jag har så mycket bilder jag vill visa. Denna lilla ö gjorde stort intryck på oss. Vi älskade den. Så ikväll tar vi oss tillbaka dit.

Hamnen där båten la till:

OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Golfbil var det bästa sättet att ta sig runt på ön med. Dom var överallt. Vi använde dock apostlahästarna 🙂

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Shoppi, shoppi.OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Vi gick förbi en kyrkogård. Så annorlunda mot i Sverige.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Njuta av de underbara havet och den fantastiska stranden var ändå det bästa. Ta en Margarita eller två.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Köpa färsk frukt.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

 

 

 

 

 

 

Och vandra runt på gatorna och bara njuta.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ha en bra torsdag godingar!

XX

Om My life in Silicon Valley

Utvandrande smålänning som passande nog heter Christina och har flyttat till Amerikat med min Mathias (Karl-Oskar). Bloggar om vår vardag i det stora landet.
Det här inlägget postades i Foto, Resor, Utflykter och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

9 kommentarer till Isla Mujeres – A little piece of paradise

  1. Jagger skriver:

    Där har jag varit en gång för många år sedan, men det verkar sig likt.. Hade vi vetat hur vackert där var så hade vi fixat hotell för natten, men vi hade hyrbilen lite taskigt parkerat i Cancun och hade inte med oss tandborstar eller fräscha kläder så..
    Här på en skitig bakgata på ett tveksamt ställe bestämde vi oss för att äta kvällsmat och det var nog det godaste jag någonsinn har ätit! En stor mexikan serverade oss maten med handduken över armen och jag tänkte att blir vi inte sjuka nu så blir vi aldrig det.. Men maten var fräsch och vi blev inte sjuka. 🙂

  2. desiree skriver:

    Drömmer mig gladeligen bort till dessa fantastiska stränder med sitt turkosa vatten. Underbara bilder. Den med de Mexikanska sombreros var kul och fin. Gillar kyrkogårdarna med sina änglar på gravarna. Kollade också på dina fina bilder från Half Moon Bay. Jättefina de också.
    Kram!

  3. Annika skriver:

    Finfint! Jag skulle gärna åka dit också.
    Underbara färger! Gillar också gravstenarna.
    Kramar!!

  4. Åh fresta mig inte med semesterbilder!!! Jag som kommer att gå in i ett år utan någon semester… Haha, ser underbart ut!! Kan tänka mig att ni drömmer er tillbaka dit. Kram!

  5. Lotta skriver:

    OMG, so lovely!!

    Vacation — yes please 🙂

    Vad fina bilder, ni ser underbara ut tillsammans!!

    KRAM!!

  6. Channal skriver:

    Underbart! Dina färgstarka bilder värmer mig här i kylan!

    Fin fredag till dig! Kramar Anna

  7. Anna skriver:

    Underbart inlägg! Vilka färger hav och sand verkar ha bjudit på i Mexico! Jag skulle fara dit när som om jag kunde….!!
    Trevlig helg!
    Kram Anna

  8. myhrans skriver:

    Åh, vilka foton! 🙂 Som jag längtar efter en vit strand och ett turkost hav nu!

  9. Ping: A different version of Isla Mujeres | My life in Silicon Valley

Kommentera

