Monochromatic at Garrapata Beach

Förkylningen är tillbaka. Jag byter helgens blå himmel och vingårdar mot svartvit strand. Det är något speciellt med svartvita bilder. Speciellt porträtt. Ska fota mer svartvitt i år. Kanske med en filmkamera? Kanske ska jag också våga mig in i ett mörkrum?

Det här var en magisk morgon vid Garrapata Beach då ovädret började dra in.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Nu ska jag krascha i sängen fast klockan inte ens är 9. Natti!

Om My life in Silicon Valley

Utvandrande smålänning som passande nog heter Christina och har flyttat till Amerikat med min Mathias (Karl-Oskar). Bloggar om vår vardag i det stora landet.
Detta inlägg publicerades i Foto, Utflykter och märktes , , . Bokmärk permalänken.

9 kommentarer till Monochromatic at Garrapata Beach

  1. Desiree skriver:

    Krya på dig. Hoppas du mår bättre snart. Svartvitt är läckert. Vissa motiv blir nästan bättre i svartvitt än i färg. Det svartvita adderar dramatik i bilden. Har du tillgång till något mörkrum där du kan framkalla själv om du skulle fota en del med film? Din strandbild här i svartvitt blev superläcker.
    Kram!

  2. Annika skriver:

    Hoppas att du känner dig bättre.
    Usch, det är verkligen en seg förkylning som härjar nu + att influensan är GRYM.
    Fy, fy….
    Svartvitt är coolt, men svårt, kan jag tycka. Jag kan ha svårt att ”se” vad som gör sig bättre i svartvitt och vad som inte gör det. Porträtt tycker jag ofta blir otroligt vackra i svartvitt.
    Undrar som Desiree var du har tillgång till mörkrum? Om du ska plåta med film? OJ, att plåta med film har jag inte gjort sedan 2002, tror jag…
    Kram!!

  3. Mia skriver:

    Älskar dina bilder!

    Krya på dig!!

  4. Fourmum skriver:

    Vilka vackra bilder!! Krya på dig! Kram

  5. Anna skriver:

    Härliga foton Christina! Krya på dig önskar jag från ett vitt Skåne!
    Kram Anna

  6. bortabrabloggen skriver:

    Vackra foton, jag gillar också svartvita bilder, de har liksom ett helt annat djup. Krya på dig nu! Kram

  7. Lotta skriver:

    Ja, mera svartvitt i år! Det är så vackert. Om du lyssnar på podcast så vill jag tipsa om Värvet och intervjun med Johan Rheborg. Han är passionerad fotograf, fotar mycket i svartvitt och med film.

    Krya på dig vännen!!

    xx

  8. Channal skriver:

    Tjusiga bilder! Svartvitt är så fint…

    Kryapådigkram!! Anna

  9. Boel i Sydney skriver:

    Vackert med svartvitt:)

Lämna en kommentar