Gott och blandat i helgen och så woho!

Helgen har varit minst sagt omväxlande.

Igår mådde jag pyton och sov halva dagen. Det är ”kallt” nu i Cali. Kallt för att vara Cali, frost på morgonen och bara runt 10 grader på dagen. Virus trivs som fisken i vattnet. Jag som svensk borde vara viking och säga, nej det här är ju inte kallt men jag fryser lika mycket som alla andra och klagar jag med😀

Mitt i all pyton så fick jag ett väldigt roligt besked.

Uppdatering: Men eftersom det inte är helt klart än får jag censurera lite😉

Idag mådde jag lite bättre så vi vågade oss ut och åkte till Gilroy och bytte makens kläder. Det blev även lite mer shopping, jag menar man får ju passa på när man ändå är där.

På vägen hem gjorde vi en liten avstickare. Det finn nämligen en hel del vingårdar gömda i dalen vid Gilroy. Helt plötsligt är man på landet bland hagar och vingårdar. Väldigt mysig liten avstickare och vi stannade till på Kirigin Cellars, som var en av de första vingårdarna jag besökte i Cali efter att vi flyttade hit. Det var ett kärt återseende. Väldigt mysitg och low key, ingen tasting fee och dessutom många goda viner! Kan inte bli mycket bättre🙂

OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Den härligt blå himlen är tillbaka och framåt veckan ska temperaturen stiga till sköna 17 grader. Ahhh.

Ha nu en bra start på nya veckan finaste ni!

Om My life in Silicon Valley

Utvandrande smålänning som passande nog heter Christina och har flyttat till Amerikat med min Mathias (Karl-Oskar). Bloggar om vår vardag i det stora landet.
Det här inlägget postades i Foto, Shopping, Utflykter och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Gott och blandat i helgen och så woho!

  1. bortabrabloggen skriver:

    Grattis till nya jobbet!!!!!! Kram på dig!

  2. Annika skriver:

    Grattis till jobbet. VAD roligt!!
    Förstår att du är jätteglad över det!
    Såg på Golden Globe Galan att det var kallt i LA. OJ vad de frös allihopa.
    OCH därmed kallt i SF också. Hos dig.
    Bilderna är fina, och vingårdar älskar vi!
    Kram och FEEL BETTER!!!

  3. saralalloo skriver:

    Hej! Hittade just din blogg. Kul att läsa och se på alla fina bilder! Vi flyttade till Silicon Valley i somras, så vi har inte hunnit med så många vingårdar ännu. Finns det fler runt Gilroy som du kan rekommendera? Våra barn är inte speciellt intresserade av vinprovning, så det är perfekt att ha vingårdar på lite närmare håll än Napa🙂
    Hälsningar Sara i Sunnyvale

  4. Fourmum Anette skriver:

    Grattis!! Välförtjänt🙂 Kram!

  5. Anna skriver:

    Hej Christina!
    Jag håller tummarna! Vilken mysig utflykt ni varit på! Älskar små vingårdar, kullar och ringlande vägar. Önskar dig en fin vecka!
    Stor kram Anna

  6. Tack allesammans!! Ni är för goa!😀

  7. Desiree skriver:

    Hej Christina, håller också tummarna för dig. Nytt jobb på G eller? Ser så underbart ut med blå himmel och 17 grader hade suttit riktigt fint, ja 10 grader också för den delen. Vingården såg jättemysig ut. Gilroy minns jag från vår CA resa förra året i mars. Vi hade en regnig dag och beslöt oss för att köra till Gilroy även om det tog oss ca 3.5 timmar enkel resa. Himmel vad stort outlet center de har där.
    Kram!

Kommentera

