Nyårskrönika – del 2

Ja då kör vi del 2 av några (foto)höjdpunkter, nu för den senare delen av året. Juli var månaden då jag fick mitt första ”amerikanska” jobb som timanställd konsult. Var meningen att jag skulle jobba till slutet av oktober men jag är fortfarande kvar🙂

Juli

Jag fick min nya kamera och la min Nikon D300 på hyllan. Ett beslut som jag inte ångrat en sekund. En mindre, lättare kamera med grym bildkvalité. Olympus OMD, check it out.

Jag kom tillbaka till Cali från Sverige och jetlagen botades med en roadtrip till Geyserville och Dry Creek Valley. Jag kan verkligen rekommendera att man tar sig lite utanför de stora vingårdarna i Napa också. Fast Francis Coppola Winery var en riktig höjdare och vi firade vår bröllopsdag (i efterskott) där.

Dag2_collage4 OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Vi hittade en förstenad skog:

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Juli var också månaden då vi mötte Elvis i Vegas. Våra vänner förnyade sina löften i ett klassiskt Elvis Chapel. Jag skrattade så jag höll på att dö. Så klyschigt och så underbart. Elvis missade inte en pose och vi dansade glatt med i Viva Las Vegas.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Augusti

Vi upptäckte Moss Landing, drog ner till Monterey och jag kollade in en westerntävling.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Jag fotade mitt första event.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

September

Vi bilade ner till LA men Carpinteria fångade våra hjärtan på vägen.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

LA, baby. (Oj vad många bilder jag har kvar att visa… frå nog bli ett LA inlägg snart🙂 )

OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA 97860033

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Vi Campade i Big Basin State Park.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Oktober

Resan till Portand, Oregon var oktobers höjdpunkt. Underbar stad.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Vi Hängde på Stanford en del.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Halloween närmade sig. Half Moon Bay har en riktigt nice Pumpkin Festival.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

November

November bjöd på fantastiskt ”höstväder”. Jag upptäckte Allied Arts Guild som ligger en kort promenad från oss.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

November var också då vi åkte till Mexico. Fantastiskt vackra Mexico. Ljus, sval sand och turkost hav. Välbehövlig vila för oss båda. Det finns fler inlägg att hämta här med🙂

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

December

Vi gick på företagets julfest, detta år var jag inte bara med som fru utan även kollega. Är så nöjd över mitt collar necklace.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Vi gick upp alldeles för tidigt för att åka ner söder om Carmel och fota Garrapata Beach med en bunt storformatsnördar.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

 

 

 

 

 

 

Vi njöt av julskyltning i Carmel och i San Francisco.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Sedan avslutades året i Sverige och snart är det dags att bege sig mot kära Silicon Valley igen. Ser fram emot ett utmanande och roligt 2013. Nu jäklar kör vi eller hur!?!

Kram!

Om My life in Silicon Valley

Utvandrande smålänning som passande nog heter Christina och har flyttat till Amerikat med min Mathias (Karl-Oskar). Bloggar om vår vardag i det stora landet.
Det här inlägget postades i Foto och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Nyårskrönika – del 2

  1. Channal skriver:

    Ja, nu jäklar så kör vi! Heja 2013!!

    Älskar dina bilder och plisserade kjolar!!

    KRAM Anna

  2. jabcam skriver:

    Det är så snygga bilder att man baxnar:) Vi hoppas på ett underbart år!

  3. Lotta skriver:

    Mållös!!! Vilka bilder. Jag smäller av igen😉

    Så mycket vackra färger och jag känner känslan. Life is good!!

    2013 blir minst lika bra. Och jag tycker du är grymt snygg!

    KRAM

  4. desiree skriver:

    Din nya kamera tar helt fantstiska bilder. Vilka färger! Alla dina bilder här är helt underbara. Nu kör vi som du säger och ser til att 2013 blir ett kanon bra år!

  5. Bosse skriver:

    Vad fint! Det känns som du har det bra ”over there”. Tur att du har ”Flivik i våra hjärtan” också men jag tror det är dåligt med uppdateringar där. Caesars Palace tyckte jag såg ut ungefär som Industrilandskapet i Norrping och badet under är väl Vildmarkshotellet? Ha ett bra 2013 önskar Bosse

  6. Annika skriver:

    Ja, vi har inte så mkt val heller, haha!! Vi får bara hänga med och köra på ;-)))
    Jättefina Bilder har du i det här inlägget. Verkligen så fina.
    Vad är det för kamera du har nu?
    Kramar och God fortsättning!!

  7. Vilket härligt år ni haft! Ni är så duktiga på att hitta stora och små pärlor.
    Jag tror jag och E ska leva en kopia av ert 2012😉
    Jag älskar dina bilder, du fångar stämning så bra!!
    Vi ses snart. Kram.

  8. Anna skriver:

    Hej Christina!
    Sent om sider hittade jag detta underbara inlägg! Jösses så Californiensugen man blir! Du är duktig på att fotografera och det är verkligen kul att hänga med dig och mannen din på era utflykter i omgivningarna!
    Kram Anna

Kommentera

