Mellandagsgloom

Hoppas julen blev precis som ni hoppades på!

Själv orkar jag inte äta en prinskorv till.

Det hela blir ju inte bättre av att det är fullständigt livsfarligt att gå ut när man vill röra sig lite. Blank-is överallt. Hoppas jycken uppskattar att man riskerar liv och lem för hans promenader🙂

Så blir jag också påmind om vad jag inte saknar med Sverige. Dessa olika nyanser av grått och brunt när snön smälter. Lite sol vore inte dumt. Men å andra sidan är det översvämningar i Cali.

Min kamera tycker inte om dessa nyanser av grått. Den gillar Calis blå himmel bättre. Tog med iphönen idag på promenaden. Har läst två Keplerromaner nu i jul, bra med lättlästa svenska böcker under nattens timmar då jetlagen håller mig vaken. När jag gick genom den övergivna sågen och in i den småländska skogen så började fantasin skena iväg med mig😀 Kasper är ju inte mycket till vakthund heller.

Ni ser ju. Som taget ur en kriminalroman…. övergivna, slitna byggnader🙂IMG_0126

Isiga gator. Det började klarna upp och en rosa solnedgång kunde anas.IMG_0128

Om någon undrar så kom jag helskinnad ut ur skogen utan att halka eller träffa på någon mördare tagen ur en Keplerroman.

Må så gott här i mellandagarna!

Om My life in Silicon Valley

Utvandrande smålänning som passande nog heter Christina och har flyttat till Amerikat med min Mathias (Karl-Oskar). Bloggar om vår vardag i det stora landet.
Det här inlägget postades i Allmänt och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Mellandagsgloom

  1. desiree skriver:

    Ja just nu är det livsfarligt att gå på gatorna. Jag har nästan rammlat omkull minst tre gånger idag och klarat mig med nöd och näppe. Inte lätt att veta vad man ska ha på fötterna heller. Har haft gummistövlar idag och det har varit bra där det varit blött men dåligt där det varit halt eftersom det lätt blir extra halt med gummistövlar. Min kamera gillar inte heller dessa nyanser av grått och evigt mörker. Ibland har det inte varit lätt att fixa bilder till bloggen. Jag hoppas att solen kikar fram jag också. Här i Stockholm ska det bli kallare och lite sol tror jag att de har lovat. God fortsättning till dig. Ha det bra och njut av allt annat än grå slask och isiga gator. Gå försiktigt🙂
    Kram!

    • Ja det är inte lätt att gå ut…. vill inte flyga med gips hem! Det är inte lätt att veta vad man ska ha på fötterna, håller helt med! Idag kikade solen fram men då var jag sjuk. Typiskt.
      God fortsättning till dig med! Kram!

  2. Anna skriver:

    Hej Christina!
    Läskig plats, som tagen ur en deckare. Efter en Keppler är man dessutom inte mindre på alerten än vanligt:-) Det gråa som ingår i den svenska vintern är knappast eftersträvansvärt. Tur våren är finare!! Er Californien blåahimmel drömmer jag ofta om!
    Här inväntar vi spansk sol inom några dagar. Längtar!!!
    Sköt om dig och gå försiktigt! En av fördelarna med Skåne är att det sällan blir hala gator, när snön smälter går det fort!! Allt från sälja-in-Skåne-hörnan för ikväll!
    Stor kram Anna

  3. Lotta skriver:

    50 shades of grey😉

    God fortsättning iallafall! Fint att höra att julen varit bra. Keppler ligger och väntar på mig. Just nu läser jag fortfarande om Mr. Grey och väntar på solen, den har inte synts på några dagar här heller.

    Kram!!

    • Precis så. Skulle haft det som rubrik😉
      Tack tack! Till dig också!
      Mr Grey har jag inte läst om än måste jag erkänna. Är inne på tredje Keplerboken nu och man blir nästan lite mörkrädd framåt småtimmarna när det knäpper i huset😉
      Kram!!

Kommentera

