En liten Luciahälsning

Jag blev så rörd imorse när maken satt på SVT Play och det var Lucia från Uppsala Domkyrka! Vår gamla hemstad.

Vi bjöd på lussefika idag på jobbet framåt kvällen, hemgjord glögg, saffranskaka, pepparkakor och daim🙂 3,5 l glögg gick det åt😀 Men jag tror inte dom fattade det fina med Lucia ändå🙂

Stjärngossarnas klädsel är lite lik en viss klans…..

Hur som helst, tiden springer iväg. Mycket på jobbet och så uppbokade kvällar med sociala aktiviteter, så jag tittade mest in för att säga hej och att jag lever och så och hoppas på fler inlägg framöver🙂

Hoppas ni har haft en fin Luciadag!

 

Om My life in Silicon Valley

Utvandrande smålänning som passande nog heter Christina och har flyttat till Amerikat med min Mathias (Karl-Oskar). Bloggar om vår vardag i det stora landet.
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till En liten Luciahälsning

  1. Channal skriver:

    Älskar playTV!! Ännu mer värdefullt för er! Så kul att de uppskattar glögg! Men hörru, det har jag aldrig tänkt på tidigare! Det stämmer ang. stjärngossarna. Det hoppas jag verkligen inte de förknippades med!

    KRAM Anna

  2. Nilla skriver:

    Ha ha kul video!🙂 Ha en fin helg.

  3. Fourmum Anette skriver:

    Lite samma här, tiden räcker inte till.. Men vi ses ju på Instagram😉 Ha det bäst! Kram!

  4. Annika skriver:

    SVT PLay var helt underbart (förutom den där totalt onödiga rappen), men annars perfektion!!
    Så ska en slipsten dras.
    Jag vet, stjärngossarna lever ett lite farligt liv här, haha!! Kan lätt förväxlas med en viss klan…
    Trevligt att ni bjöd på glögg. Den brukar gå hem!!
    Kram!!

  5. Desiree skriver:

    SVT play är guld värt. Kul att ni fick chansen att fira lite på jobbet med lussekatter och glögg. Låter som du är inne i en intensiv men KUL period. Go for it. Du kan alltid blogga mer sen då det lugnat ner sig lite. Så här innan jul brukar det vara hektiskt med mycket som ska hinnas med både jobb och sociala aktiviteter.
    Kram!

  6. Karin skriver:

    Perfekt Lucia-for-dummies-instruktion! Och jag noterar att det fanns pepparkaksgubbar med i Luciatåget, ett mycket diskuterat inslag här i Sverige i år.

  7. Lotta skriver:

    😉 Skickade runt länken till YouTube med ”Lucia för dummies” – en liten hint åt vad det handlar om

    Jag kände likadant. Tårarna kommer så lätt…musiken, känslan, minnen. Så starkt är det!

    Vad fint att ni hade glögg🙂

    Glad Advent och ha en fin vecka! Slutspurt nu…;)

    Kram!!

  8. bortabrabloggen skriver:

    Jag var på lucia på svenska julmarknaden i början av december, himla trevligt även om det var 30 grader varmt och soligt. Inte samma sak här borta i sommarvärmen får man ju säga.. Kram

Kommentera

