Välkommen hem liksom….

Jag har gått som en fällkniv halva dagen (tänk hon i Kokvinnorna) och mest legat i sängen med mina magkramper. Ibland är det så kul att vara kvinna.

Så har vi en atmospheric river över oss. Ett väderfenomen. Betyder ungefär att det kommer en massa vatten ur himlen. Hela helgen.

Och gummistövlarna var slut överallt.

Men ikväll ska vi på Bruce Springsteen konsert. Och jag kan säga att det tänker jag inte missa för allt smör i småland, kokvinna-hållning eller ej.

(Appropå småland, vi skypar imorgon mammi och pappi.)

Och jag går igenom bilderna från världens bästa semester. Och jag kommer säkert tjata hål i huvudet på er om Mexico och visa så många bilder att ni tröttnar när jag väl kan gå rakt igen.

Nu visar jag bara den som jag älskade direkt. Tagen av maken på stranden i Cancun. Dessa färger. Och ljuset. Det var magiskt.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Så strunt samma att det ska vräka ner regn hela helgen. Bara jag kan gå rak i ryggen igen så ska det nog bli en riktigt bra helg ändå. Jag får ju träffa finaste Mikaela imorgon.

Kram på er!

 

 

Om My life in Silicon Valley

Utvandrande smålänning som passande nog heter Christina och har flyttat till Amerikat med min Mathias (Karl-Oskar). Bloggar om vår vardag i det stora landet.
Det här inlägget postades i Foto, Livet. Bokmärk permalänken.

16 kommentarer till Välkommen hem liksom….

  1. Lotta skriver:

    Jag smäller av igen – vilken bild!!!! Vi har varit i Cancun så jag kan intyga att det är originalfärgen på vattnet!

    Ha en härlig helg trots regn. Helg är trots allt helg. Och The Boss är alltid the Boss😉

    Have fun!!! xx

  2. desiree skriver:

    Wow vilken bild säger jag också! Dessa färger på havet är helt magiska. Din klänning matchar ju havet i horizonten. Otroligt fin bild som man inte tröttnar på att titta på. Ser väldigt mycket fram emot att få se dina bilder från semesterna. Kommer inte tröttna på att se härliga semsterbilder från Mexico. Lyckos er som ska lyssna och se Bruce ikväll. Har sett honom en gång i Göteborg och det är en upplevelse jag inte glömmer. En av de bästa konserter jag någonsin varit på. Njuuut.
    Kram!

  3. Anna skriver:

    God morgon från Sverige!
    Here I come Mexico! Ja, kanske inte just nu men vid tillfälle så! VILKET ställe! Fotot på dig är underbart! Du borde prova att skriva ett reportage från resan och sälja foton!
    Fotot du visar är bara så snyggt! Kanske ngt att förstora upp och ha hemma på väggen? Kanske som julklapp till mannen din?!
    snälla rara du, överskölj oss med Mexico foton!!!!!!
    Önskar dig en fin första advent! Kul med Springsteen konsert att se fram emot!
    Stor kram anna

  4. S skriver:

    Nej när det är Bruce som gäller vill man knappast gå hopvikt. Men ibland är det verkligen inte kul att vara kvinna. Men jag håller tummarna för att det kan släppa lite tills kvällen så ni kan njuuuta!

    Cancun, ser inte helt och hållet hemskt ut faktiskt.

    Haha vad roligt att du tycker så, det är ett galet galet liv🙂 Igår var vi nog två stycken här hemma som var beredda att avsluta karriären och flytta till Månen.. men annars sååå, nej det är för det mesta väldigt bra🙂

  5. Channal skriver:

    Ojoj vilket blått vatten! Blev du en Smurf när du hade slängt dig där i havet? Lovely, väntar på fler bilder! Ha det kul med Bruce som kokvinnan! Hoppas du känner dig bättre!

    Kram Anna

  6. bortabrabloggen skriver:

    Underbar bild! Hoppas du känner dig piggare snart! Kram

  7. jabcam skriver:

    Superbild! Den där M5:an gör bra ifrån sig! Och någon bakom kameran också:) Är det inte lite Stephen Shore-aktigt: http://beautyinphotography.catherine-corman.com/wp-content/uploads/2012/10/stephen-shore.jpg förresten?

Kommentera

