Blog award!!

Och en puff i rumpan för att blogga lite igen😉 Finaste Anna har get mig en award!

Det har inte varit mycket tid över de senaste veckorna och jag har i ärlighetens namn funderat lite på om jag ska fortsätta blogga. Men det blir väl så när man inte riktigt hinner med. Har inte tagit fram kameran på evigheter känns det som. Och min blogg utan bilder känns bara trist.

Den största nyheten är kanske att jag har blivit med iPhone!! Till sist🙂 Och jag försöker lite trevande börja med Instagram. Så skriv gärna vad ni heter på Instagram så jag kan följa er och se hur proffsen gör😉

Här är mina svar på Annas frågor. Alla som vill får hänga på, jag har så många favoritbloggar även om jag inte riktigt hinner med att titta in som jag vill just nu.

  1. Vad skulle du helst av allt vilja göra just nu? Sitta på en strand och sörpla Margarita. (Och det är bara en dag kvar till det… )
  2. Berätta om någonting du ångrar. Hmm, jag ångrar inte så mycket. Försöker se framåt, skaka av mig och gå vidare. Men jag skulle nog säga åt den där 19-åriga tjejen som jag var att ta ett sabbatsår innan hon börjar på högskolan. Men man är ju summan av allt i en liv, vem vet var jag skulle vara idag om jag tagit det där sabbatsåret?
  3. Vilken är/var din bästa ålder? Nu!! (Som Jan Malmsjö sjunger…)
  4. Vad ska du syssla med när du blir pensionär? Ta hand om övergivna djur antagligen. Kommer släpa hem allt som tittar ledset på mig. Vara en galen hästtant och ha 15 hundar.
  5. Vad får dig att koppla av? En skön promenad. SPA. Ljudet från havet. Maken.
  6. Vilken är den dominerande färgen i din garderob? Blå. Kanske.
  7. Har du levande snittblommor hemma? Ja ofta.
  8. Vilken är din favoritdrink? Mai Thai och Dark and Stormy.
  9. Vilket är ditt bästa barndomsminne? Alla fina stallminnen jag har.
  10. Vilka böcker, om några har fått dig att gråta? Skolböcker, särskilt Calculus var bra på det (Calculus=galet tjock mattebok full med integralproblem och annat).
  11. Skulle/har du någonsin hoppa fallskärm? Ja kanske…. Hänger ni på?
  12. Vad säger du till dig själv när allt känns svårt? Jag tänker på Steve Jobs citat.  “.. almost everything – all external expectations, all pride, all fear of embarrassment or failure – these things just fall away in the face of death, leaving only what is truly important. Remembering that you are going to die is the best way I know to avoid the trap of thinking you have something to lose. You are already naked. There is no reason not to follow your heart.” Jag försöker helt enkelt få perspektiv på det hela. Oftast är en sak inte hela världen även om det känns så.
  13. Hur valde dina föräldrar ditt namn? Var någon operasångerska inblandad….
  14. Tror du på liv på andra planeter? Ja. Inte nödvändigtvis gröna gubbar men någon form av liv finns det nog.
  15. Kan du kasta macka? Nej! Skit också. Har inte provat på länge. Varför skulle jag bli påmind om det😉

    Ja, det var mina svar det. Just nu längtar jag till en sandstrand och en solstol. Det är Thanksgiving på torsdag. En helg som jag verkligen gillar innebörden av. Vi gillar också att det är två dagar ledigt och passar på att dra till Cancun och Playa Del Carmen för lite välförtjänt vila!

    Kram på er!!

    Från senaste kamerapromenaden…

Om My life in Silicon Valley

Utvandrande smålänning som passande nog heter Christina och har flyttat till Amerikat med min Mathias (Karl-Oskar). Bloggar om vår vardag i det stora landet.
Det här inlägget postades i Allmänt, Christina funderar. Bokmärk permalänken.

10 kommentarer till Blog award!!

  1. Channal skriver:

    Åh Cancun! Lyckliga du! Palmer och paraplydrinkar skulle även sitta perfekt för mig! Du ska ha det riktigt underbart och njut!

    Kul att få läsa lite mer om dig! Haha vilken mattebok, skulle säkert ha gett mig gråa hårstrån!

    KRAM Anna

  2. Fourmum Anette skriver:

    Kan också behöva en blogg puff😉 Fourmum heter jag på Instagram🙂 Kram!

  3. Annika skriver:

    GRATTIS!! Du är så värd utmärkelsen!
    KUL att läsa dina svar. Verkligen roligt. Herregud, den där matten. Vidrig. Inte för att jag läst så svår matte, men Karolina skulle ha läst calculues nu under sitt jr-år, men vi tog ner matten ett tagg till trigeometry, usch det också.
    Jag heter Skandigirl på Insta. Insta är kul och kravlöst.
    KRAMAR!!!

  4. Desiree skriver:

    Grattis till utmärkelsen. Den är du så värd. Det gör inget om du inte bloggar varje dag utan ibland. Snälla sluta inte med bloggen. Du skriver så bra och tar så många fantastiska bilder. Ibland behöver man inte skriva utan det kan räcka med att lägga ut någon fin bild man tagit och skriva en mening bara. Usch matte är verkligen inte min grej heller. Ingen begåvning alls då det gäller det ämnet.
    Kram och ta hand om dig.

  5. S skriver:

    Vad roligt att läsa de här svaren. En strand & en margarita hade inte suttit helt fel just nu!🙂 Dessutom så gillar jag också Steve Jobbs citat!

    Alltid roligt att hitta andra som också lämnat ”lagom-landet”!🙂 Ja, fixa håret var skönt. Det är det alltid.

  6. Anna skriver:

    Önskar er en underbar resa Christina!!! Kanske får vi se några härliga foton när ni kommit hem? Lite beachkänsla skulle inte sitta fel så här i novembermörkret!
    Stor kram Anna

  7. Lotta skriver:

    Grattis lovely you!!!! Underbart att få en award och du är så värd den. Jag saknar dig här!!

    Njut av Thanksgiving, resan (wow, avis! – ta en drink åt mig ;)) och skriv när du har tid o hinner. Blev så glad för din hälsning!

    Safe travels och bamsekram!!!

    Lotta

  8. Lotta skriver:

    Ps. Instagram: Charmigt_sa_charlie 😉

  9. bortabrabloggen skriver:

    Ha en underbar semester! Jag heter emmyhulda på instagram =)

Kommentera

