Happy Election Day!

Det blev det till slut. Bokstavligen.

Det har legat något i luften hela dagen. En spänning, en förväntan. Också en stolthet.
”I voted”-stickers på bröstet.

Jag började en ny kurs ikväll i San Francisco. Det viskades och tittades på telefoner under bordet. Jag behöver väl knappast säga vem som vi hejade på?

Och så hände det, vi fick nyheten om att Obama vann. Glädjen spred sig.

I San Francisco log folk ikväll. Och när jag åkte tåg hem hörde jag detta:

– I don’t smoke weed but I would smoke for Obama.

That says it all 🙂

Även om jag har svårt att tro att inte alla röker dom där små löven här.

Det är skönt att valet äntligen är över. Det har varit så mycket smutskastning och republikanerna verkar bli mer galna för varje dag. USA verkar bli mer och mer polariserat och det finns starka krafter som vinner på att ha det så. Att hat och rädsla frodas.

Jag hoppas att det ändrar sig. Mer ”together” och mindre ”you’re on your own”. Sluta fokusera på religion, definition av våldtäkt, hudfärg och vem man delar säng med. USA har mycket större problem än så. Och så mycket mer potential. Jag beundrar det här folket för deras framåtanda och ingenting är omöjligt-attityd. Så kom igen nu, rise above red and blue!

God natt och grattis Obama!

Om My life in Silicon Valley

Utvandrande smålänning som passande nog heter Christina och har flyttat till Amerikat med min Mathias (Karl-Oskar). Bloggar om vår vardag i det stora landet.
Det här inlägget postades i Christina funderar. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Happy Election Day!

  1. Annika skriver:

    VERKLIGEN det bästa som kunde hända hände!! DET var så underbart där då klockan var nästan 23:30 vår tid och det stod KLART att han skulle bli president igen!!
    TACK USA!!
    Orkade inte se hans tal till nationen, det är ju en vanlig dag idag och jag går upp före 6.
    Men det är en underbar känsla idag. Absolut har republikanerna blivit värre. Det började med GW Bush. Innan dess tycker jag nog de var rätt ”vettiga” de också!
    Men med the tea party och alla extremideer, blir det läskigare och läskigare.
    MEN nu sitter Obama fyra år till. Kämpa i medvind får han eftersom kongressen är fortsatt röd…
    KRAMAR!!!!

  2. Desiree skriver:

    Bra skrivet. När man tittar på kartan över röda och blå stater så får man vara tacksam över att det bor mest folk längst med kusterna som röstar blått. Utan kusterna skulle USA vara i princip rött land. Jag känner en otrolig glädje och lättnad över att Obama vann. Jag hoppas också att folk i USA can rise above red and blue. Känns otroligt att man fortfarande kan läsa kommentarer om republikaner som röstat rött enkom för Obamas hudfärg. Men som sagt så glad och lycklig över resultatet.
    Vad är det för kurs du börjat på förresten?
    Kram!

  3. Channal skriver:

    Känns mycket bra i ett modernt samhälle med Obama! Fyra år till! YES! Jag Leeer! 🙂
    KRAM Anna

  4. Lotta skriver:

    Four more years!!! Nu kör vi. FORWARD!!

    Vad roligt att du börjat en ny kurs. Det blir roligt!

    Och ja, mer ”together” önskar jag med.

    Stor kram
    Lotta

  5. bortabrabloggen skriver:

    Förstår att ni drog en lättnadens suck! Här på jobbet blev det applåder på hela våningen när TVn äntligen deklarerade att han vunnit!

Kommentera

