Att slå ihjäl några timmar på Stanford

I lördags vaknade jag med migrän och magont. Ingen perfekt kombination för en lördag.

Så vi tog det lugnt några timmar och bestämde oss för att turista lite på hemmaplan och dra till Stanford.

Först en lunch och fika på Tootsie’s. Bästa kaffet i stan tror jag nästan.

Vacker murgröna växer på byggnaderna runt omkring.

Jag minns mitt första besök i Kalifornien. Jag var lite överväldigad. Att jag äntligen var här. Maken tog med mig till Stanford. När vi körde upp längs Palm Drive, vägen kantad av palmer och såg Stanford komma närmare så tänkte jag wow! Den wow-känslan har aldrig släppt riktigt.

Jag älskar Stanford Campus. Så vackert. Så mycket att upptäcka. Så många föreläsningar och utställningar att gå på. För det mesta helt gratis. Men ska man plugga heltid där så är det förstås inte gratis….

Palm Drive skymtar i fjärran.

Ett bibliotek. Det finns såklart en bokaffär också där man lätt kan bli fast…

Om My life in Silicon Valley

Utvandrande smålänning som passande nog heter Christina och har flyttat till Amerikat med min Mathias (Karl-Oskar). Bloggar om vår vardag i det stora landet.
Det här inlägget postades i Foto, Utflykter, Vårt nya hem och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

12 kommentarer till Att slå ihjäl några timmar på Stanford

  1. Anna skriver:

    God morgon Christina!
    Vilket ställe! Jag ler när jag ser palmerna på fotona. Älskar palmer! Och den blå himlen….suck!! Ser underbart ut! Vackra byggnader också. Vilken miljö att studera i! Jag skulle gärna besöka deras bokaffär!! Hoppas huvud och mage är bättre nu! Här känns det i bihålorna. Numera standard vid förkylning. Men då är det härligt att i tankarna få fly iväg till de sköna platser du visar oss!
    Sköt om dig!
    Kramar Anna

  2. Lotta skriver:

    Som i en film! Tror det var Berkley som där Dustin Hoffman jagade sin käresta och hon gick med böcker under armen 😉

    Ser ut som ni hade rätt upplägg för migrän o magen!

    Kram!

  3. Annika skriver:

    Finfina Bilder.
    Berkeley gillar jag. När jag var i SF 1990 kändes det som om jag var med i en film då jag gick där.
    Mysigt kaffeställe.
    OCH nu mår du mkt bättre, yay!
    Kram!

  4. VardagsLiv skriver:

    Åh, min blick fastnade på den smarriga croissanten! 😉 Visste inte att många föreläsningar var gratis, vilken bonus att ha tillgång till det!
    Krya på dig!

  5. desiree skriver:

    Yum den där croassianten ser otroligt god ut. Jag har aldrig varit på Standford Campus men det ser väldigt vackert ut. Valven du fotat är ju bara sååå fina. Skönt att huvudvärken och magknipet släppte så pass att ni kunde ge er ut lite och få ett betydligt trevligare avslut på dagen jämfört med hur den började.
    Kram!

  6. annagranstrom skriver:

    Håller med om att det är så fint runt Stanford!!

  7. Ping: Nyårskrönika – del 2 | My life in Silicon Valley

Kommentera

