A little piece of Portland

Portland. Härliga, liberala, artsy, galna, färgglada Portland.

Nästan så jag ville börja kedjeröka, sitta på café och se svår ut, skriva svåra texter iklädd för korta jeans eller kjol med knästrumpor, för stora glasögon och mössa. Allt är lite mer retro i Portland. Här skriver man med papper och penna, läser ur en riktig pappersbok medan man dricker kopiösa mängder kaffe på ett av stadens många caféer.

Höjdpunkten för mig när jag blev erbjuden att modella för ett lokalt klädmärke. Om jag nu bara hade bott i Portland. Jag sträckte lite extra på mig efter det.

Ska vi ta en titt på vad vi gjorde. Inte för att vi gjorde så mycket. Vi var så avslappnade. Maken somnade så fort vi satte oss ner. Så jag såg nog lite mer än han gjorde.

Våra värdars hund, Puppet:

Barista på Alberta St, ett av de otaliga caféerna vi besökte.

Artsy.

Powells Bookstore. Så stor att man behövde en karta för att navigera genom affären.

Downtown Portland.

Te-paus i den kinesiska trädgården.

Rofyllt i den japanska trädgården i Washington Park.

Shopping och uteserveringar i mysiga Nob Hill.

En och annan cocktail. (Fast Portland är känt för sina bryggerier. De provade vi också.)

Höstfärger.

Min favoritgata bland de alla, Mississippi Ave. Bästa shoppingen.

En av alla fikor. Salted caramel apple pie.

Och ett bestående intryck. Alla fantastiska, fina, stora villor. Med underbara verandor.

Och alla snälla, trevliga människor. Och alla olika stilar. I Portland ser många ut som om de precis har stigit upp ur sängen och slängt på sig något i förbifarten men jag misstänker att det ligger mer tanke bakom det än så.

Hur som helst. Portland. Åk dit. Om så bara för att sitta på café och se svår ut.

Om My life in Silicon Valley

Utvandrande smålänning som passande nog heter Christina och har flyttat till Amerikat med min Mathias (Karl-Oskar). Bloggar om vår vardag i det stora landet.
Det här inlägget postades i Foto, Resor, Shopping, Utflykter och har märkts med etiketterna , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

15 kommentarer till A little piece of Portland

  1. Desiree skriver:

    Njuter till fullo av denna sneak peak av Portland. Ser vackert ut med många mysiga ställe att besöka. Blir verkligen sugen på att åka hit. Ja inte mig emot att sitta på ett café och se lite svår ut🙂
    Skulle njuta otroligt mycket av att testa många av stans kaffe ställen. Alla dessa små och unika ställen. Din coctail ser väldigt god ut vad var det för någon? Öl är ingen jättefavorit hos mig men kaffe, coctails och vin mer än gärna. Te stunden ni hade ser också väldigt god ut. Var det några kinesiska bakverk ni fick?
    Vackert med alla höstfärger.
    Kram!

    • Vad kul att du gillar det!
      Precis, se lite svår ut på café kan man väl stå ut med😉 Och alla kaffeställen var så charmiga!
      Cocktailen var en specialare med rom, riktigt god!
      Ja det skulle vara kinesiskt, men jag vet inte😀
      Kram!

  2. Annika skriver:

    Ja, Portland är läckert. Jag tyckte om det när jag var där. Men jag tror att Mount Hood gjorde störst intryck på mig, och The Shining Hotellet. HAHA!! Klart att det gjorde va??
    Fniss!
    KUL att du fick modellerbjudande. YAY!! Skulle vara KUL att se de kläderna!!
    FINfina bilder från mysig stad.
    Gillar att det är retro där. FRAM för riktiga böcker och pennor och papper…
    Kram!!

  3. Anna skriver:

    Hej!
    Jag blir kär i den stad du beskriver utan att ens ha besökt den:-) Den låter alldeles underbar!!
    Igår stod jag på centralen i Malmö och väntade på ett tåg. Kikade då i senaste Vagabond och där var en artikel om just Portland. Lustigt! Jag tänkte förstås på er och er resa dit!
    Själv är jag mentalt kvar på Mallorca. Tror mitt hjärta eller iaf delar av det stannade kvar i en citronlund någonstans… Har svårt att ta in att det är höst på g. Jag vill ha mer sommar, solsken, barbent och måltider utomhus.
    tack för underbart inlägg! You made my day!
    Stor kram Anna
    Ps. Drömmer om den där bokhandeln ni besökt, älskar den gigantiska teakannan och veranda, oh my!

    • Åh vad kul! Det är ju det jag vill🙂 Att alla ska bli lika kära som jag😉
      Så himla kul sammanträffande att Vagabond skrev om Portland. Jag älskar Vagabond, prenumererade när vi bodde hemma.
      Ja jag förstår att det är lätt att lämna kvar hjärtat på Mallorca.
      Tack för dina fina kommentarer, you make my day också°°
      Kram!!

  4. VardagsLiv skriver:

    Portland har jag verkligen haft noll koll på, men det verkar ju urmysigt! Helt rätt att fika sig runt, brukar också köra den taktiken.😉 Åh, nu blev jag verkligen sugen på att boka en resa efter att ha fått ta del av din!🙂

  5. Lotta skriver:

    Portland nästa! Caféer, artsy, verandor, mössor, drinkar….ja tack🙂

    Härliga bilder, vill vara där, uppleva den sköna känslan. Och såklart du fick modellerbjudande. Du ser ju hur läcker ut som helst!!

    KRAM!!

  6. Channal skriver:

    Portland hör man inte mycket om! Känner stämningen i dina bilder och ord! Härligt!! Modells! How cool! Häng på för ett uppdrag vetja!! Kul!
    Fin dag till dig! KRAM!!

  7. bortabrabloggen skriver:

    Härliga bilder! Ser väldigt mycket ut som Melbourne på vissa bilder =) Kram

  8. Ping: Nyårskrönika – del 2 | My life in Silicon Valley

Kommentera

