Rodeo Drive

Det har varit lite tyst här på bloggen nästan en vecka. Ett av de längre uppehållen jag haft tror jag.

Efter att ha sovit och sovit kände jag mig bättre på i söndags och gjorde en tur till San Francisco och träffade bland annat finaste Mikaela. Det är Indiansommar här just nu och varmt! Vet inte om det var värmen eller allt traskande i backarna som gjorde att jag blev sjuk igen. Denna gång i magsjuka.

Tänkte skriva ett inlägg med titeln Holy sh*it, men det hade ju inte varit speciellt smakfullt så jag lät bli🙂

Efter otroligt många timmar sömn och ett doktorbesök senare känner jag mig fit for fight igen. *peppar peppar*

Nog snackat om min mage, nu tar vi och kikar på Rodeo Drive. Ni vet där Julia Roberts karaktär i Pretty Woman fick ett minst kyligt bemötande första gången hon skulle handla.

Här trängs de fina märkena:

Och de fina bilarna. Innan vi strosade runt här så var jag knappt medveten om att det fanns ett bilmärke vid namn Bugatti, efteråt hade jag sett en helt bunt. Den här pärlan var den mest fotograferade bilen på gatan:

Senare förstod jag verkligen ”what the fuss was about”. Det var världens snabbaste bil, en Bugatti Veyron, som stod där på gatan. Jag tror att ägaren satt på ett café eller stod i en affär och sprack av stolthet när alla höll på och poserade med hans bil🙂

Coola skuggor:

Maken på shoppinghumör:

Här shoppade vi inte. Kan tänka mig att vi hade fått ett lika snorkigt beteende som i Pretty Woman🙂 Vill inte veta vad de där smyckena kostar.

Fönstershoppa var mer melodin här. Vad sägs om denna brudklänning?

Som sagt många gentlemän(ja hoppas ju att dom var det förstås) cruisade längs Rodeo Drive i sina fina bilar. Vi räknade nog till minst 10 porshe också. Maken var så ledsen för att han inte hann se en jag pekade ut men det gjorde inget för precis efter kom en likadan fast i en annan färg. Och här är en Bugatti igen. Dom verkade vara inne här. Men vad vet jag, jag kan nada om bilar.

Den obligatoriska bilden. Enda som fattas är alla stora påsar som jag skulle poserat med förstås. Ja om jag nu hade köpt något🙂

Om My life in Silicon Valley

Utvandrande smålänning som passande nog heter Christina och har flyttat till Amerikat med min Mathias (Karl-Oskar). Bloggar om vår vardag i det stora landet.
Det här inlägget postades i Foto, Resor, Shopping, Utflykter och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Rodeo Drive

  1. Annika skriver:

    Rodeo Drive, baby!
    Fina Bilder!!
    Jättefina.
    Skulle nog också nöja mig med fönstershopping där. Jag skulle inte ha råd med ngt annat heller, haha!!
    Nej, trist att du blev sjuk återigen. HOPPAS att du känner dig mkt starkare och friskare nu.
    Kramar!

  2. Desiree skriver:

    Många många coola bilder. Bugattin, what a beauty. Roligt med alla män på bilden som står och fotar. Men det där är en bil man inte ser ofta. Jag hade gärna gått runt en sväng på Rodeo Drive och kolla in allt. Maken hade nog mest kollat på bilarna som körde förbi om vi skulle vara där. Men nu fick jag ju följa med på ett hörn genom ditt inlägg. Den där brudklänningen var det för mycket maräng varning på. Hade nog inte vågat mig in i finbutikerna men hade gärna fönstershoppat så som ni gjorde. Hur coolt som helst med skuggorna mot den vita väggen från palmbladen.
    Snyggt!

  3. Anna skriver:

    Hej där!
    Skönt att du mår bättre vännen! Magsjuka är aldrig kul.
    Härligt inlägg, som vanligt, du skämmer bort oss Christina!
    Vilken annorlunda miljö! Känns det närmast kuliss likt att gå där eller att man behöver nypa sig i armen över att det är på riktigt?!
    Här väntar en kopp tea nu efter en utbildningsdag. Jag längtar efter helg! Blir fika med vänner men annars lugnt och familjetid.
    Sköt om dig och varmt tack för kommentarer inne hos mig!
    Stor kram Anna

  4. Channal skriver:

    Så fin o söt som alltid! Tycker om din plisserade röda kjol! Skönt att du mår bättre!

    Jag älskar fönstershopping!! Tack för att jag fick följa med på Pretty Womans gata via dina fina bilder!
    KRAM Anna

Kommentera

