Galleri fredag: Skördetid

Skördetid.

Hmm.

Inte ett helt lätt tema för någon i Kalifornien. Här är det skördetid hela året om, fast olika saker.
Och allt är lite tidigare, gick tillbaka i mitt bildarkiv, vi plockade jordgubbar i början på maj. Höskörd i slutet på maj.

Själv längtar jag till den här ”skörden”:

Bilderna är från en road trip vi gjorde till Half Moon bay och söderut längs Highway 1 i början på oktober förra året.

Det här temat får mig också att reflektera över hur det är att bo någonstans när det inte riktigt finns några årstider. Visst, det blir höst här med. Det känns i luften nu. Några träd skiftar färg men många träd är vintergröna. Det blir kallare men du kan fortfarande gå runt i T-shirt och lyssna på julmusik. Och jag älskar det. Mörkret och snön har jag aldrig gillat i Sverige. Att bylta på sig så mycket bara för att gå ut. Tåg som inte går p g a snö. Men det är klart, julmusik och snö hör ihop 🙂

Tillbaka till skördetid. Något som vi älskar att strosa runt på är Framers’ Market. Varje stad har sin egen. Allt är närodlat och där kan man spana in vad som det är skördetid för varje månad.

Ha en fab fredag och en skön helg nu! Jag har fått ”whatever is growing in the office petri dish” som maken kallar det. Var tvungen att gå hem från jobbet idag, mådde riktigt kass. Efter att ha sovit hela eftermiddagen och halva kvällen är jag nu redo för sängen igen.

Kram! (en virtuell sån, bäst att inte gå nära mig….)

Om My life in Silicon Valley

Utvandrande smålänning som passande nog heter Christina och har flyttat till Amerikat med min Mathias (Karl-Oskar). Bloggar om vår vardag i det stora landet.
Det här inlägget postades i Foto och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

20 kommentarer till Galleri fredag: Skördetid

  1. Anna skriver:

    Trevlig helg fina du och krya på dig!
    Underbara foton! Vinter utan snö och mörker är min melodi. Julfirande under en palm, inga problem! Våren skulle jag inte vilja vara utan men det får ni väl också om än tidigare än här?
    Vi hörs!
    Kram Anna

  2. Nilla skriver:

    Underbara foton! Där kan man snacka om skördetid! Underbart med alla frukter och fina pumpor! Krya på dig nu!

  3. Desiree skriver:

    Krya på dig. Love the pumkins. De är så himla vackra med alla sina olika färger och former. Jag tycker det var häftigt med alla odlingar vi passerade när vi körde omkring i CA. Hade aldrig sett apelsinodlingar på det sättet innan.
    Kram!

  4. Fourmum Anette skriver:

    Vilka härliga skördebilder! Vackra färger 🙂 Krya på dig!!Kram!

  5. Annika skriver:

    Förstår att detta tema, och nästa veckas tema, inte är helt lätta för er som bor på platser där årstiderna inte är lika uttalade.
    Men, som du säger, skördetid är det ju alltid hos er på ett eller annat sätt.
    Julen i värme skulle jag ha svårt för. MEN; jag vet också att man vänjer sig vid ALLT. OCH vi är alla olika.
    Iaf tycker jag jättemkt om dina bilder,
    KRYA på dig!!!
    FEEL BETTER!!!
    KRAM!!

  6. Lotta skriver:

    Ah, LOVE!!! Älskar varje millimeter av dina bilder. Vackert, skönt, vill känna och vara där.

    Skördetid året runt – ja tack 🙂

    Krypa på dig finaste du och ha en skön och avkopplande helg!

    KRAM

  7. Channal skriver:

    Vilka härliga bilder! Läckra pumpor! Köpte en själv som jag ska gröpa ur och göra en halloweengubbe av! Kronärtskockor är så gott! Köper de tyvärr oftast på burk! Måste bli bättre på att tillreda dem själv!

    Kan hålla med dig! Jag skulle inte ha några problem med att ha sommar hela året… underbart! Fast jag älskar årstiderna… skulle nog sakna dem efter ett tag! Får se vart jag hamnar när jag blir pensionär!

    FAB helg till dig med och KRYAKRAMAR! Anna

  8. De där kronärtskockorna var vara så fina. Krya på dig!

  9. VardagsLiv skriver:

    Farmer´s market önskar jag fanns här hemma, gillar verkligen den filososfin. Härliga foton! Pumpor känns ju verkligen höst – otroligt vacker färgskala bjuder de på också. Julen som passerade firade jag i Charlotte, NC, men vägrade av svensk princip att ha bara kortärmat på mig på julafton haha! 😉 Är ni kvar i Californien över julen eller spenderar ni den i Sverige?

Kommentera

