LA tip: The Getty Center

Mitt första tips på saker att göra i LA blir The Getty Center. Vi åkte dit första hela dagen i LA. Vi trodde att utställningen LA Story av fotografen Herb Ritts hade avslutats men blev så glada när vi såg att den var förlängd över helgen.

Han var en fantastisk fotograf, han bilder tog verkligen andan ur oss. Och att få njuta av dessa bilder i en sån här miljö…. ja vad säger man. Dessa ljusa byggnader i kontrast till den klarblå himlen.

På väg in:

Så blev vi inspirerade också till att nörda lite utanför:

Vi besökte flera museum under vistelsen och detta är verkligen en av de saker jag älskar med att semestra i en storstad. Utbudet av kultur, av saker att göra. När man är på det humöret. Vi var verkligen på storstadshumör den helgen.

Fiket med den fantastiska utsikten:

Underbar utsikt:

The Getty Center gav mersmak. Vi blev så inspirerade och tänkte att vi kunde ta en LA weekend när det kommer någon intressant utställning igen. Vi har ju ganska nära. Hitta billiga flygbiljetter och dra ner. Hur lyxigt är inte det liksom? Att ha så mycket att uppleva så nära. Å andra sidan är det så mycket som pockar på uppmärksamheten. Den där rastlösheten ni vet 😉 Vad finns bakom nästa hörn?

The Getty Center är ett hett tips i LA. Man kan spendera en dag där lätt. Folk hade picknick i trädgården och bara njöt av utsikten. Vi hade andra saker vi ville se och satte oss i bilen igen. Bli förresten inte avskräckt över att parkringen kostar, vi såg en del som vände, men museet är helt gratis!

Om My life in Silicon Valley

Utvandrande smålänning som passande nog heter Christina och har flyttat till Amerikat med min Mathias (Karl-Oskar). Bloggar om vår vardag i det stora landet.
Det här inlägget postades i Foto, Resor, Utflykter och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till LA tip: The Getty Center

  1. Annika skriver:

    Mmmmm, vad fint. DET skulle jag gilla. Vacker byggnad. Har centret ngt med Getty Images att göra?
    Underbar utsikt. LA har aldrig lockat mig, men jag blir mer sugen nu tack vare dina rapporter därifrån. Ja, och ni bor så pass nära att ni kan pipa ner ibland. NAJS.
    Fina bilder på dig också. Du är så fin!
    Kram!!

  2. Desiree skriver:

    Vilken vacker byggnad och verkligen maffig och cool utsikt. Wow! Jag älskar att gå på just fotoutställningar. Ni är jättebra på att ta tillvara på alla möjligheter och på att utforska era trakter på ett bra sätt. Det är det något som är det jag gillar allra mest när man bor utomlands att det finns så mycket att upptäcka och att man har den där upptäckar glädjen.
    Kram!

  3. Anna skriver:

    Wow, wow, wow! Så inspirerande Christina! Vilken miljö och utsikt! De höga pelarna ser häftiga ut! Påminner om sonens legotorn som ofta lutar…..!! Så kul med en riktigt bra fotoutställning!
    Din frisyr är verkligen snygg! Jag blir inspirerad att klippa mitt lite kortare!
    Jag bara älskar Kaliforniens blåa himmel! Men till helgen byter vi Sverige mot Mallorca och en troligen blåare himmel!!
    Sköt om dig!
    Stor kram Anna

  4. Jag gillade och Getty Centret. Det var så vackert, så stort och så intressant. Och utsikten därifrån – fabelaktig!! Du får mig att längtat tillbaka till LA, även om jag inte gillade staden 😉 Måste vara ett bra betyg för dina bilder och din berättelse. KRAM!

  5. Lotta skriver:

    Men å, skulle vilja åka dit på studs! Där ska man gå när man vill pigga upp sig lite 😉
    Otrolig miljö och vilken utsikt. Där skulle jag kunna sitta ett tag. Kultur i city – love it!

    Du är jättefin på bilderna. Tycker du är supersnygg i din frisyr också!

    KRAM

  6. Jane skriver:

    min favorit i LA!

  7. Ping: LA tip: LACMA | My life in Silicon Valley

Kommentera

