Ardennerhästen och det nervösa fullblodet

En liknelse av oss två som vi kom på vid köksbordet härom dagen.

Jag, den lite nervösa, fladdriga och rastlösa själen. Allt ska hända. Helst igår. Känslig och äventyrslysten. Som försöker hitta sin plats, som tvivlar och som kan vara så uppåt bara för att en minut senare landa pladask. Men som alltid tar sig upp på benen igen på något sätt.

Maken, den stabila klippan. Som en fyr som tålmodigt lotsar vilsna sjömän rätt. En lanterna på ett svajande båtdäck i mitt i stormen. Men också pajasen. Som har sin egen art av humor. Nörden. Som lagrar kunskap på en minst sagt imponerande detaljnivå.

Vad han ger mig är inte svårt att förstå. Vad jag ger honom?

Kanske har min äventyrslusta och nyfikenhet smittat av sig. Det är mer äventyr och sol i hans liv numera. Och mindre World of Warcraft.

Min favoritbild från LA:

Och här är fotografen i fotoögonblicket (har jag sagt att vi är lite nördiga?):

 

Om My life in Silicon Valley

Utvandrande smålänning som passande nog heter Christina och har flyttat till Amerikat med min Mathias (Karl-Oskar). Bloggar om vår vardag i det stora landet.
Det här inlägget postades i Christina funderar, Livet och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

11 kommentarer till Ardennerhästen och det nervösa fullblodet

  1. Channal skriver:

    Underbar beskrivning av ett ungt vackert par! Var rädda om varandra och fortsätt vara nördiga och ha kul ihop! KRAM Anna

  2. Desiree skriver:

    Ha ha känner så väl igen mig i din beskrivning. Jag är som du och min make är precis som din stabil och lugn. Jag tror att man lär och tar efter varandra till en viss del också. Fast jag skulle nog önska att jag ibland kunde vara lite mindre fladdrig och rastlös. Älskar fotot på dig där du står och fotar med kameran. Det är så fint ljus i den bilden och bakgrunden är helt perfekt.
    Kram!

  3. Annika skriver:

    Ja, vad fint skrivet.
    Min make är också som en klippa i havet. Uppskattar det ngt otroligt mkt.
    Det är så kul att ni är nördiga tillsammans. I love it.
    KRAMAR!!

  4. Lotta skriver:

    Det är nog lite så hos oss med 😉

    Älskar också att ni är nördiga ihop. Njuter, glädjs, blir inspirerad!

    KRAM!!

  5. bortabrabloggen skriver:

    Det är ju för underbart det där, att man liksom kompletterar varandra! T är den som kan fåna och skratta och lära mig att allt inte är så allvarligt jämt! Kram

  6. Fourmum Anette skriver:

    Jättefina bilder på fina ni!! Någon sa en gång tt man söker sin andra halva, den som ska matcha en själv och jag tror att det ligger något i det 🙂 Kram!!

Kommentera

