På väg mot LA – Carpinteria

Då kör vi!

Det finns flera vägval till LA. Om ni läser detta och funderar på att göra denna klassiska road trip San Francisco – LA så är det såklart Highway 1 som gäller! Utan tvekan.

Men vi har förmånen att kunna göra små road trips på Highway 1 titt som tätt (måste nypa mig i armen varje gång) och vi har kört nämnda väg ner till Santa Barbara.

Så på torsdagskvällen gällde det att nöta mil. Inte optimalt med Highway 1 när det måste få ta sin tid.

Så vi körde 101 tills vi inte orkade längre och tog in på ett Super 8 i San Luis Obispo. Stenhård säng men vi sov gott ändå.

På fredagen laddade vi med stor frukost och fortsatte färden. Maken lånade kameran och förevigade en mindre lat resenär.

Vi gjorde avstickare från 101 på Highway 1 och 246 genom Solvang, en märklig företeelse, en dansk stad mitt i Cali. Jag fotade genom rutan, hade tyvärr inte tid att stanna men dom har säkert läckra, danska specialiteter att bjuda på.

Söder om Santa Barbara började vi bli riktigt hungriga och tog av en slump av mot Carpinteria som vi tyckte hade ett litet festligt namn.

Där hittade vi det där Kalifornien som vi är så fullkomligt förälskade i. En sömnig småstad med en huvudgata fullt med surfarbutiker och inredningsprylar. Där allt går lite saktare och folk liksom verkar njuta lite mer.

Min nya outfit?

Jag har väl sagt att jag älskar skyltar? 🙂

På väg mot stranden. Ett hus här? Ja tack!

Stranden. Underbart! Jag skulle velat stanna här hela dagen. Visst är det härligt när själva resan blir en del av målet.

Snöbollar kunde man också köpa…

Min favoritbild:

Ja så tackar Carpinteria för sig och jag rekommenderar starkt ett besök och kanske till och med en natt där. Att känna på det sköna, kaliforniska livet.

Tack för att ni är så gulliga i era kommentarer!! Jag vill ju vara kick ass på allt jag tar mig för men bloggen kommer lite i skymundan just nu, det är helt enkelt för mycket. Tur att jag har såna fantastiska läsare!

Nästa gång så kikar vi på hur det såg ut när vi äntligen kom fram till LA. Bland annat tar vi en titt på Muscle Beach 😉

Kram!

Om My life in Silicon Valley

Utvandrande smålänning som passande nog heter Christina och har flyttat till Amerikat med min Mathias (Karl-Oskar). Bloggar om vår vardag i det stora landet.
Det här inlägget postades i Foto, Resor, Utflykter och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

12 kommentarer till På väg mot LA – Carpinteria

  1. Lotta skriver:

    Surf, cowboy o sömniga Cali är min grej!! Lite vingård på det också 😉

    Här har du en skyltlover till 😉
    Jag måste hejda mig så inte vårt hem blir bombarderat med dessa godingar. Men tre registreringsskyltar har jag klämt in!

    Å, er road trip verkar underbar!!

    Och nu: upp o hoppa. Let’s kick some ass today 🙂

  2. Annika skriver:

    MYYYSIGT!! Solvang!! Har du sett Sideways? Det var ju bland annat där de var! GUD vilken underbar film. OM du inte sett den MÅSTE du se den!! Du kommer att älska den! Californina Wine country och neuroser!! Top of the line.
    ÄLSKAR dina Bilder!! GUD vad talande de är!! Levande och underbara!!
    Jag vill också åka på roadtrip.

    Skyltar gillar jag också, och har en del i köket 🙂
    KRAMAR!!!!

  3. desiree skriver:

    Jag älskar också de där mysiga och sömninga små städerna som har så mycket charm. Solvang stannade vi kort till i när vi var i Cali i april tidigare i år. Vi besökte en av de Missions som låg i närheten. Solvang tyckte jag vid första anblick var coolt och charmigt men efter ett tag blev det liksom too much med hela stan som kryllade av sådana där korsvirkeshus. Kändes lite som det blev för mycket Disney Land över det hela efter en stund. Jag gillar små städer som har mer genuin charm som Carpenteria som ni besökte. Skyltarna du fotat var jättefina. Jag hade nog inte kunnat motstå att köpa med mig någon om jag var där.
    Kram!

  4. Anna skriver:

    Hej igen!
    Detta inlägg är ”farligt” för en restokig person som mig! Det är nära att jag bokar en flybiljett, packar ner familjen och korsar Atlanten. Vilka ställen det finns där! Ni reser i samma anda som vi brukar göra, dvs göra själva vägen dit till en huvudattraktion. Super mysig liten stad och vilken strand!!!!
    Kram på dig vännen!
    /Anna

  5. bortabrabloggen skriver:

    Jisses så mycket fina bilder!

  6. Mrs Clapper skriver:

    Vilken energikick! Tack!

  7. Ping: Venice Beach | My life in Silicon Valley

  8. Ping: Nyårskrönika – del 2 | My life in Silicon Valley

Kommentera

