A little piece of San Francicso

Idag åkte vi in till San Francisco för att äta lunch med finaste Mikaela och hennes E. Det var ett ställe helt i min smak som jag nu tyvärr glömt namnet på 🙂

Alla ställen med cowboy-inredning gillar jag:

San Francicso visade upp sig från sin bästa sida. Klarblå himmel och behaglig temperatur så vi bestämde oss för en långpromenad. Vi hamnade i Hayes Valley, en av mina favoritstadsdelar.

Mycket snygg design trängs i skyltfönstren, varvat med pubar och caféer.

Ja det blir en bildkavalkad idag med. Måste ju testa objektivet ordentligt. Är inte van att fota med tele, helt plötsligt kommer allt så nära.

Det kan nog bli lite tyst på bloggen ett par dagar framöver och dåligt med att kika in hos er. Jag har ett par väldigt hektiska daga framför mig. Ser redan fram emot nästa helg då vi har långhelg och tänkte ta en raod trip till LA! Men tills dess blir det job until you drop!      ( Och ja, jag har dåligt samvete för att jag inte hinner svara på era kommentarer…. en blogg är så mycket roligare med en tvåvägskommunikation….).

Vi ses snart igen!

Om My life in Silicon Valley

Utvandrande smålänning som passande nog heter Christina och har flyttat till Amerikat med min Mathias (Karl-Oskar). Bloggar om vår vardag i det stora landet.
Det här inlägget postades i Foto, Utflykter och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

12 kommentarer till A little piece of San Francicso

  1. Fourmum Anette skriver:

    Fina foton! Kul med roadtrip! Hur långt är det till LA? Antar att ni åker H1, underbart vackert! Kram

  2. Desiree skriver:

    Jättefina bilder. Tycker ditt nya objektiv är toppen. SF är en stad jag alltid gillat. Den har charm för att vara en storstad. Du har lyckats fånga en härlig stämning i bilderna. Ha en bra vecka på jobbet.
    Kram!

  3. Lotta skriver:

    Mmm…a little piece of San Francisco! Gillar 🙂
    Och jag gillar allt med cowboys o hattar också 😉

    Min vecka kommer vara intensiv också! Hade gärna haft LAX att se fram emot! Lovely

    Ha en bra vecka!! Kramar

  4. Annika skriver:

    FINA bilder.
    SF ÄR ju underbart fint!
    En av de absolut vackraste städerna i hela världen!
    Hoppas veckan går fort. SNART är det lååånghelg!!
    KRAM!!

  5. Emmy Petersson skriver:

    Ljuvliga bilder! Hoppas jobbveckan inte tar knäcken på dig! Kram

  6. Tack för igår! Alltid kul att träffa er! Lycka till med en hektisk jobbvecka!! Kom ihåg att att andas. Kram!
    Ps. Platsen heter the brickhouse…

  7. Anna skriver:

    Hej där!
    Underbart inlägg! Jag älskar att få uppleva Kalifornien genom din kamera och dina ord!
    Håll ut i jobbtempot. Långhelg låter skönt! Jag sitter uppkrupen i soffan med en kopp tea och ska strax läsa bok. Hämtat hem gigantiskt skåp från Danmark idag. När mannen kommer hem ska vi försöka baxa in det i huset. Wish us luck!!
    Kramar på dig!
    /Anna

  8. Krönikören skriver:

    Du gör så att jag blir riktigt ressugen! Värsta pr-fotona!

  9. Amanda skriver:

    Hej! Har blivit tipsad om din blogg genom en kompis! Jag och min blivande man har planer på att flytta till USA, han är en software engineer och vi har läst att det finns många jobb inom detta i SF-området. Är väldigt nyfiken på hur ni gick till väga när din man sökte visum!
    Det hade varit trevligt att få lite input om hur det funkar och hur ni gjorde!

    Mvh/
    Amanda

  10. Boel i Sydney skriver:

    Vilken mysig stadsdel! 🙂

  11. Gabriella skriver:

    Haha, får alltid en känsla av förälskelse när jag ser dina SF/CA bilder 😉 Känner för att ta nästa flyg … 😉

Kommentera

