En dag utan utropstecken

…. man ganska skön ändå.

Maken vaknade vid 5 imorse, han är så jetlaggad stackarn. Han ligger och tupplurar lite i skrivande stund.

Jag hade riktigt svårt att komma igång i morse, tror den här veckan har tagit ut sin rätt.

Men jag har i alla fall provat mitt nya 45 mm objektiv. Riktigt nöjd såhär långt! Även om mitt 25 mm Pan/Leica inte går att slå.

Så nu får ni hänga med på vår dag:

Falafel wrap på Mediterranean Wraps, alltid lika gott:

Jag har ett litet fotouppdrag på tisdag för jobbet och då passar det här objektivet bra.

Kaffe på Zombie Runner:

Vi rev av två av makens favoritaffärer också (ja nu var jag ironisk), Target och Walmart.

Utbudet i USA slutar aldrig att förvåna. Tänka att det finns en marknad för en sisådär 7 tidningar endast om Halloween!

Walmart upphör heller aldrig att förvåna. Tror jag har hittat lösningen på vår städning. Är det inte briljant? Nu kan man hasa runt här hemma OCH städa på samma gång!

Nej, vi köpte inte dom men väl en stor plastkista för förvaring av kuddarna till utemöblerna:

Vi var tillbaka i våra gamla hemtrakter så vi passade på att göra ett stopp på Milk Pail Market. Saknar denna marknad. Som en Farmer’s market med permanent. Massa gott och billigt är det också.

Nu tänker jag återgå till mina tidningar. Det blev ingen Halloween-tidning men några andra.

Nu när jag också är i Internet-businessen så måste man ju hålla koll på trenderna. Dessutom är jag väldigt fascinerad av det amerikanska valet måste jag erkänna. Mest av alla nötter till politiker som finns här. Så omslaget till Time lockade:

Hoppas ni har en fin helg!

Om My life in Silicon Valley

Utvandrande smålänning som passande nog heter Christina och har flyttat till Amerikat med min Mathias (Karl-Oskar). Bloggar om vår vardag i det stora landet.
Det här inlägget postades i Allmänt, Foto och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till En dag utan utropstecken

  1. Lotta skriver:

    Target och Walmart – där finns det grejer 🙂
    Och tidningsmarknaden. Helt otroligt. En tidningsjunkie som jag tackar för det 😉

    Finfina bilder! Grattis till objektivet. Så kul. Mitt nästa projekt är att välja PS program.

    Fin du är i håret!

    Kram!!

  2. desiree skriver:

    Gillar ditt nya objektiv! Det blir ju kalasfina bilder. Grattis till fotouppdraget på jobbet. Det lät ju spännande. Jag brukade nästan alltid köpa Martha Stewarts Halloween tidning. Den gillar jag. Brukar det komma mycket kids i ert område till Halloween förresten? Vi fick bunkra upp med massvis med godis för det kom flera hundra barn i vårt område eftersom det inte var någon trafik där. Ja man kan ju undra hur det kommer att gå i valet. Jag har sett till att registera mig så att jag ska få valblanketter så att jag kan rösta. Känner att man vill göra allt man kan för att dra sitt lilla strå till stacken.
    Ha en finfin söndag.
    Kram!

  3. Emmy Petersson skriver:

    Härliga bilder, städtofflorna var helt i min smak! 🙂

  4. Anna skriver:

    Hej Christina!
    Härligt med nytt inlägg hos dig! Kul med nytt objektiv också.
    De där städtofflorna, jag tror jag viker mig av skratt!! Menar de allvar?!
    Jag har suttit ute i solstolen på innergården en stund på em och läst gamla Lantliv. Mysigt!
    Samtidigt jäser foccaciadeg. Det ska bli gott till middagen! Får det lov att vara en bit?!
    Jag och vovven kunde ta kvällsrundan förbi er, ja, om ni bodde lite närmare då:-)

    Ha en toppen söndag!
    Vi hörs!
    Kramar Anna

  5. Anna Granström skriver:

    Alltså de där städtofflorna, hahaha! Underbart.

    Verkar vara ett grymt bra objektiv.

Kommentera

