Upp och ner, ner och upp……

Igår var jag sjukt nöjd med allt.

Fast maken var tvungen att åka på jobbresa. Sådant borde vara förbjudet på en lördag.

Vi hann köra boot camp innan han åkte så kroppen var skönt trött hela dagen.

Istället för att städa och tvätta läste jag bok i solen. Fikade och njöt.

Var på födelsedagsfest.

Förundrades återigen över samtalsämnen. En kille som är med och utvecklar en självgående bil. Crazy cat. I en framtid nära dig.

Snart kan man måla naglarna, sminka sig och äta frukost i bilen utan att vara en trafikfara. Vissa tror dock redan att de har en självgående bil om man kollar på vad som försiggår i bilarna på motorvägen.

Idag har det varit en sån där dag när inget riktigt vill sig. Sov dåligt och vaknade tidigt.

Bestämde mig för att åka in till San Francisco. Kanske smittade dimman av sig på mitt humör.

Nu när jag äntligen har lite egna pengar att spendera hittade jag ingenting. Nada.

Det var inte ens roligt att fotografera. Ingen inspiration. Alla bilderna kändes meh. Åkte till Haight Ashbury. Brukar pigga upp. Men nä. Lagom till att jag bestämde mig för att åka hem kom solen.

Men då åkte jag hem på ren princip 😉

Här kommer några bilder ändå. Några meh-bilder.

Nu ska jag fortsätta äta chokladpraliner och suga ut det sista av söndagen. Ingen vill ju lyssna på en gnällfis ändå 😉

Kram på er!

 

Om My life in Silicon Valley

Utvandrande smålänning som passande nog heter Christina och har flyttat till Amerikat med min Mathias (Karl-Oskar). Bloggar om vår vardag i det stora landet.
Det här inlägget postades i Christina funderar, Foto, Livet och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Upp och ner, ner och upp……

  1. Love in LA skriver:

    Det är verkligen märkligt det där – att när man väl bestämmer sig för att unna sig något så hittar man inget och när man inte får shoppa så hittar man massor med fint!

    Imorgon är en ny dag, ny vecka – hoppas allt känns bättre!:)
    Kram

  2. Desiree skriver:

    Jag gillar dina bilder. Håller inte med om att de bara var meh bilder. Det oranga huset var fint och benen som sticker ut på den uppblåsbara dockan genom fönstret var kul. Kan faktiskt vara rätt skönt ibland att inte nödvändigtvis hitta något man vill shoppa utan känna att man kollade lite men komma hem med alla pengarna i behåll. Håller med om att det borde vara förbjudet att skicka iväg någon på jobb en lördag förmiddag. Vad är det för boot camp ni brukar köra? Är det via något gym ni är med i? Inomhus eller utomhus?Jag hoppas du får en bra start på måndagen.
    Kram!

  3. Fourmum Anette skriver:

    Klagar inte på dina bilder 🙂 Att inte hitta något när man har pengar är en klassiker 😉 Kram!

  4. Lotta skriver:

    Verkligen inga meh bilder men jag känner igen känslan. Det bara känns annorlunda. Men alla dagar är ju inte ”Kodak moments” 😉

    Jobbresor som börjar på lördagar – super bummer! Hoppas åtminstone det är någon trevlig destination!

    Window shopping känns lite ovant när det händer men kanske inte så dumt ändå 😉

    Kram och ha en fin måndag i lovely Cali. Önskar jag vore där!!

  5. Annika skriver:

    Tycker också att dina bilder lever!! Fina.
    Ja, suck..det där med att hitta ngt då man inte har ngra pengar är så typiskt.
    Ha en fin måndag!!
    Kram!!

  6. bortabrabloggen skriver:

    Ibland känns det bara meh…. Men bilderna är himla fina ändå! Kram

Kommentera

